dc.description.abstract | Η νόσος Covid-19 έθεσε περιορισμούς στη δημόσια ζωή, επηρεάζοντας την κοινωνία ,την οικονομία αλλά και αλλάζοντας ριζικά την εκπαίδευση. Σε αυτή την Πανδημία, η εκπαίδευση έχει ξανασχεδιαστεί και έκανε μία επανεκκίνηση ως μία διαδικτυακή δραστηριότητα πού βασίζεται στην τεχνολογία. Οι Νηπιαγωγοί κλήθηκαν να ανταποκριθούν σε πολύ μεγάλες προκλήσεις και δυσκολίες αν λάβουμε υπόψη μας την ηλικία των μαθητών(4-6 ετών) και την αντικειμενική αδυναμία προσέγγισης της ηλεκτρονικής μορφής εκπαίδευσης (Foti, 2020). Πολλοί εκπαιδευτικοί Προσχολικής αγωγής δυσκολεύτηκαν στο να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της καθημερινής διδασκαλίας και υποστήριξης των μαθητών του νηπιαγωγείου, όπως φάνηκε από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν (Kim, 2020 • Gayatri, 2020).
Η παρούσα Μελέτη προέκυψε από τις απαιτήσεις και ανάγκες που δημιουργήθηκαν με την εισαγωγή και υποχρεωτική εφαρμογή της Σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο, και είχε σαν στόχο την δημιουργία ενός μοντέλου Σύγχρονης εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας με την μορφή ψηφιακών τάξεων. Για τις ανάγκες τις έρευνας εφαρμόσαμε την μέθοδο της « Έρευνας που βασίζεται στον σχεδιασμό» (Design-Based Research). Η εργασία μας αποτελείται από τρία ερευνητικά στάδια. Στο πρώτο στάδιο διενεργήσαμε έρευνα σε Νηπιαγωγούς με ερωτηματολόγιο και ποσοτική ανάλυση των δεδομένων, αλλά και σε τέσσερις Συντονίστριες εκπαιδευτικού έργου της Θεσσαλονίκης με συνέντευξη και θεματική ποιοτική ανάλυση των δεδομένων. Στο δεύτερο στάδιο, αφού λάβαμε υπόψη μας τα αποτελέσματα αυτά και την επισκόπηση της βιβλιογραφίας, σχεδιάσαμε και παρουσιάσαμε τις ψηφιακές τάξεις σε πέντε νηπιαγωγούς πολυθέσιου Νηπιαγωγείου της Θεσσαλονίκης. Τέλος στο τρίτο στάδιο οι Νηπιαγωγοί εφάρμοσαν το προτεινόμενο μοντέλο και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα του ήταν η παρατήρηση με την μορφή ημερολογίου, αλλά και η ημιδομημένη συνέντευξη στις Νηπιαγωγούς.
Τα ευρήματα της έρευνας μας ανέδειξαν τα κυριότερα προβλήματα και δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι Νηπιαγωγοί κατά την εφαρμογή της Σύγχρονης εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και τις προτάσεις τους σχετικά με την άρση και άμβλυνση αυτών των δυσκολιών. Διαπιστώθηκε επίσης, ότι το προτεινόμενο μοντέλο βρήκε ανταπόκριση και συνέβαλε στη βελτίωση της διαδικασίας της Σύγχρονης εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο.______________________________________________________Covid-19 disease imposed restrictions on public life, affecting society, economy but also radically changing education. In this Pandemic, education has been redesigned and restarted as a technology-based online activity. The Kindergarten Teachers were called to meet very great challenges and difficulties if we take into account the age of students (4-6 years) and the objective inability to approach e-learning (Foti, 2020). Many Preschool teachers found it difficult to cope effectively with the demands of daily teaching and support of kindergarten students, as shown by research (Kim, 2020; Gayatri, 2020).
The present study emerged from the requirements and needs created by the introduction and mandatory implementation of Synchronous Distance Learning in Kindergarten, and aimed to create a model of Synchronous Distance Learning for preschool teachers as digital classrooms. For the needs of the research, we applied the method of "Design-Based Research". Our study consists of three research stages. In the first stage, we conducted research on Kindergarten Teachers with a questionnaire and quantitative data analysis, but also on four Coordinators of educational work in Thessaloniki with an interview and thematic qualitative data analysis. In the second stage, after taking these results and the review of the literature into consideration, we designed and presented the digital classes to five kindergarten teachers of a multi-seat Kindergarten in Thessaloniki. Finally, in the third stage, the Kindergarten Teachers applied the proposed model and the research tool that was used to evaluate its effectiveness was the observation in the form of a diary, but also the semi-structured interview with the Kindergarten Teachers.
The findings of our research highlighted the main problems and difficulties faced by Kindergarten teachers during the implementation of Synchronous Distance Learning, but also their suggestions on how to remove and alleviate these difficulties. It was also found that the proposed model found a response and contributed to the improvement of the process of Synchronous Distance Learning in Kindergarten. | en_US |