Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΑνδρεάδου, Πολύμνια
dc.contributor.authorAndreadou, Polymnia
dc.date.accessioned2022-03-21T09:22:21Z
dc.date.available2022-03-21T09:22:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2421
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά μια έρευνα διδακτικού σχεδιασμού που πραγματοποιήθηκε σε 21 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021 στη διδακτική ενότητα «Όμοια τρίγωνα». Ο σχεδιασμός της διδακτικής παρέμβασης έγινε υπό το πρίσμα του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας για τη Γεωμετρία (ΜΧΕΓΕΩΜΕΤΡΙΑ). Χρησιμοποιήθηκαν επτά φύλλα εργασίας με πηγές και προβλήματα από την Ιστορία των Μαθηματικών και ένα τελικό γνωστικό τεστ. Επίσης, οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά, κατασκεύασαν το ιστορικό εργαλείο του Errard και το χρησιμοποίησαν για την μέτρηση μιας απρόσιτης απόστασης. Σκοπός ήταν να μελετηθεί πώς η ενσωμάτωση της Ιστορίας των Μαθηματικών, στα πλαίσια του ΜΧΕΓΕΩΜΕΤΡΙΑ, επηρεάζει τον βαθμό κατανόησης της έννοιας των όμοιων τριγώνων από τους μαθητές. Έπειτα από την ποιοτική ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών διαπιστώθηκε ότι η ενσωμάτωση στην διδασκαλία ιστορικών προβλημάτων βοήθησε στην ενεργοποίησή τους, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός θετικού κλίματος απέναντι στις απαιτήσεις του μαθήματος. Επίσης, ο εμπλουτισμός του προσωπικού χώρου εργασίας των μαθητών τους έδωσε την ευκαιρία να καλλιεργήσουν μια συλλογιστική διάσταση κατά την επίλυση των προβλημάτων, κάτι που δεν υποστηρίζεται από τις δραστηριότητες του σχολικού βιβλίου.______________________________________________________________This study is design research regarding the “Similar triangles”. It was implemented in the 2020-2021 academic year to 21 third grade students. The design and planning of this didactical intervention took under consideration the Mathematical Working Space in Geometry. Students used seven different worksheets based on historical resources and problems and a final cognitive test. They also formed groups in order to construct the historical Errard instrument and implemented it in order to measure an inaccessible length. Our objective was to explore the extend in which the use of the History of Mathematics, under the Mathematical Working Space in Geometry perspective, affects the understanding of the concept of similar triangles by the students. After analyzing students’ answers, it was found that the integration of historical problems in the teaching process, helped significantly in motivating them and thus increasing their interest in the subject. Furthermore, the enhancement of the personal working space of the students gave them the chance to cultivate a discursive approach in problem solving, something that is not encouraged by the textbook activities.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectόμοια τρίγωναen_US
dc.subjectμαθηματικός χώρος εργασίαςen_US
dc.subjectιστορικά προβλήματαen_US
dc.subjectιστορικό εργαλείοen_US
dc.subjectαναλογίαen_US
dc.subjectαπρόσιτη απόστασηen_US
dc.subjectsimilar trianglesen_US
dc.subjectmathematical working spaceen_US
dc.subjecthistorical problemsen_US
dc.subjecthistorical toolen_US
dc.titleΗ διδασκαλία της ομοιότητας τριγώνων με ιστορική προοπτικήen_US
dc.title.alternativeTeaching similar triangles in historical perspectiveen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record