Η προσέγγιση των Παραλογών μέσω δραστηριοτήτων Δημιουργικής Γραφής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης το δημοτικό τραγούδι: «Του γεφυριού της Άρτας
Abstract
Εδώ και μερικά χρόνια, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, χρησιμοποιούνται δραστηριότητες δημιουργικής γραφής στη διδασκαλία της λογοτεχνίας. Τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια, το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών περιλαμβάνουν δημιουργικές δραστηριότητες αφήγησης και γραφής για τη γλώσσα και τη λογοτεχνία. Το δημοτικό τραγούδι είναι ζωτικό κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού και οι διάφορες κατηγορίες του γίνονται γνωστές στα παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από το μάθημα της λογοτεχνίας. Το δημοτικό τραγούδι ενδείκνυται να προσεγγιστεί και να διδαχθεί και μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής. Στην παρούσα εργασία μελετούμε το δημοτικό τραγούδι ως ποιητικό είδος γενικότερα και εστιάζουμε ενδελεχέστερα στις Παραλογές, είδος του δημοτικού τραγουδιού. Στη συνέχεια αναλύεται η παραλογή «Του γεφυριού της Άρτας» και τέλος παρουσιάζεται ένα διδακτικό σενάριο διδασκαλίας του συγκεκριμένου δημοτικού τραγουδιού και με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής.