dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η σύνδεση της ταυτότητας φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύεται η θεωρία του Μισέλ Φουκώ περί λογοθετικής συγκρότησης των υποκειμένων, η οποία μέσω των εννοιολογικών εργαλείων που προσφέρει εξυπηρετεί την εξέταση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης εντός και εκτός των ορίων της ετεροκανονικότητας και του ετεροσεξισμού. Επίσης, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων από 95 ΛΟΑΤΚΙ+ ενήλικες και της διενέργειας συνεντεύξεων σε 5 από αυτούς. Από αυτά προκύπτει το συμπέρασμα, ότι σε πρώτη ανάλυση η έμφυλη ή/και σεξουαλική ταυτότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων δε σχετίζεται με τη Μαθηματική Εκπαίδευση, και συγκεκριμένα με τη σχολική εμπειρία στο μάθημα των Μαθηματικών και τις μετέπειτα ακαδημαϊκές και επαγγελματικές τους επιλογές. Ωστόσο, η απόκλιση τους από την κοινωνική νόρμα του φύλου και της σεξουαλικότητας οδηγεί συχνά σε διαχωριστικές αντιδράσεις και πρακτικές στο χώρο του σχολείου και δύναται να τα επηρεάσει άμεσα ή έμμεσα. Κατά συνέπεια, αποτελεί επιτακτική ανάγκη αρχικά η αποδοχή του κοινωνικού προσώπου της Μαθηματικής Εκπαίδευσης κι έπειτα η αναθεώρηση της σε ποικίλα επίπεδα. Αξιόλογη πρόταση αποτελεί η υιοθέτηση της Κουήρ Θεωρίας (Queer Theory) και η πραγματοποίηση της Κουήρ στροφής (Queer turn) στα Μαθηματικά._____________________________________________________________________The purpose of this dissertation is to examine the relation of gender identity, sexual orientation, and Mathematics Education. To investigate the research questions, this study utilized Michel Foucault’s theory of the discursive construction of subjects, which was valuable for the analysis of Mathematics Education inside and outside the limits of heteronormativity and heterosexism. The primary research data consisted of the answers of 95 LGBTQI+ adults to questionnaires. Five of them were independently interviewed. Data analysis indicates that gender or/and sexual identity of LGBTQI+ individuals seem to be unrelated to Mathematics Education. More specifically, there is no association between their school experience in Mathematics and their future academic and professional choices. However, deviating from gender and sexual norms often leads to backlash and divisive practices in school, affecting
individuals directly or indirectly. With that in mind, it is crucial to accept the fact that Mathematics Education is social rather than neutral and therefore review thoroughly our practices. An interesting idea is the Queer turn in Mathematics, emphasizing on Queer Theory in Mathematics Education research. | en_US |