Show simple item record

dc.contributor.advisorΣταθοπούλου, Χαρούλα
dc.contributor.authorΦωτιάδου, Βάγια
dc.contributor.authorFotiadou, Vagia
dc.date.accessioned2022-04-15T10:57:21Z
dc.date.available2022-04-15T10:57:21Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2563
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η σύνδεση της ταυτότητας φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύεται η θεωρία του Μισέλ Φουκώ περί λογοθετικής συγκρότησης των υποκειμένων, η οποία μέσω των εννοιολογικών εργαλείων που προσφέρει εξυπηρετεί την εξέταση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης εντός και εκτός των ορίων της ετεροκανονικότητας και του ετεροσεξισμού. Επίσης, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων από 95 ΛΟΑΤΚΙ+ ενήλικες και της διενέργειας συνεντεύξεων σε 5 από αυτούς. Από αυτά προκύπτει το συμπέρασμα, ότι σε πρώτη ανάλυση η έμφυλη ή/και σεξουαλική ταυτότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων δε σχετίζεται με τη Μαθηματική Εκπαίδευση, και συγκεκριμένα με τη σχολική εμπειρία στο μάθημα των Μαθηματικών και τις μετέπειτα ακαδημαϊκές και επαγγελματικές τους επιλογές. Ωστόσο, η απόκλιση τους από την κοινωνική νόρμα του φύλου και της σεξουαλικότητας οδηγεί συχνά σε διαχωριστικές αντιδράσεις και πρακτικές στο χώρο του σχολείου και δύναται να τα επηρεάσει άμεσα ή έμμεσα. Κατά συνέπεια, αποτελεί επιτακτική ανάγκη αρχικά η αποδοχή του κοινωνικού προσώπου της Μαθηματικής Εκπαίδευσης κι έπειτα η αναθεώρηση της σε ποικίλα επίπεδα. Αξιόλογη πρόταση αποτελεί η υιοθέτηση της Κουήρ Θεωρίας (Queer Theory) και η πραγματοποίηση της Κουήρ στροφής (Queer turn) στα Μαθηματικά._____________________________________________________________________The purpose of this dissertation is to examine the relation of gender identity, sexual orientation, and Mathematics Education. To investigate the research questions, this study utilized Michel Foucault’s theory of the discursive construction of subjects, which was valuable for the analysis of Mathematics Education inside and outside the limits of heteronormativity and heterosexism. The primary research data consisted of the answers of 95 LGBTQI+ adults to questionnaires. Five of them were independently interviewed. Data analysis indicates that gender or/and sexual identity of LGBTQI+ individuals seem to be unrelated to Mathematics Education. More specifically, there is no association between their school experience in Mathematics and their future academic and professional choices. However, deviating from gender and sexual norms often leads to backlash and divisive practices in school, affecting individuals directly or indirectly. With that in mind, it is crucial to accept the fact that Mathematics Education is social rather than neutral and therefore review thoroughly our practices. An interesting idea is the Queer turn in Mathematics, emphasizing on Queer Theory in Mathematics Education research.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectταυτότητα φύλουen_US
dc.subjectσεξουαλικός προσανατολισμόςen_US
dc.subjectμαθηματική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΛΟΑΤΚΙ+en_US
dc.subjectκουήρ θεωρίαen_US
dc.subjectgender identityen_US
dc.subjectsexual orientationen_US
dc.subjectmathematics educationen_US
dc.subjectLGBTQI+en_US
dc.subjectqueer theoryen_US
dc.titleΤαυτότητα φύλου, Σεξουαλικός προσανατολισμός και Μαθηματική Εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeGender identity, Sexual orientation and Mathematics Educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record