Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΣτακινού, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorStakinou, Ifigeneia
dc.date.accessioned2022-04-15T11:03:30Z
dc.date.available2022-04-15T11:03:30Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2564
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής με Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΣτις μέρες μας οι μαζικές μετακινήσεις ατόμων και ομάδων στον ελλαδικό χώρο έχουν μεταμορφώσει την ελληνική κοινωνία από μονοπολιτισμική σε πολυπολιτισμική. Επιτακτική η ανάγκη για ανάπτυξη της ικανότητας να κατανοούμε ο ένας τον άλλο, πέρα από κάθε είδους πολιτισμικό εμπόδιο με στόχο την ομαλή συμβίωση και συνύπαρξη των διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων. Το φαινόμενο της μετανάστευσης που αντιμετώπισε η Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια είχε ως αποτέλεσμα να μετατρέψει ριζικά τις σύγχρονες ελληνικές τάξεις σε πολυπολιτισμικές Αυτό έχει δείξει ξεκάθαρα στους εκπαιδευτικούς, και στην κοινωνία ευρύτερα, ότι ένα μονοπολιτισμικό και στενά εθνικά προσανατολισμένο εκπαιδευτικό σύστημα είναι ξεπερασμένο καθώς δεν ανταποκρίνεται πλέον στην πραγματικότητα του 21ου αιώνα. Ο ρόλος της εκπαίδευσης αλλά και του εκπαιδευτικού είναι πιο επιτακτικός από ποτέ στη διαμόρφωση ανθρώπων με πολυπολιτισμική επίγνωση και ευαισθησίες απέναντι στην ετερότητα. Στο πλαίσιο του παρόντος πιλοτικού προγράμματος διερευνήθηκε ο τρόπος με τον οποίο μαθητές της Ε΄ τάξης θα μπορέσουν να ευαισθητοποιηθούν πολυπολιτισμικά και να τους καλλιεργηθεί η διαπολιτισμική επικοινωνιακή ικανότητα. Η γνωριμία άλλων πολιτισμών μέσα από το παιχνίδι και το βιωματικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιήθηκε η έρευνα, αποτέλεσαν τη βάση της παρέμβασης και παρείχαν ένα μέρος δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων και μέσα από τις ημερολογιακές καταγραφές της εκπαιδευτικού Τα δεδομένα που παρείχε η έρευνα απέδειξαν ότι η πολυπολιτισμική προσέγγιση της μάθησης μέσω της βιωματικής διδασκαλίας και των δραστηριοτήτων με παιγνιώδη χαρακτήρα, καλλιεργεί τις αξίες της ισότητας και της διαφορετικότητας και βοηθά τους μαθητές να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για διάφορους πολιτισμούς, ενισχύοντας έτσι την πολυπολιτισμική επίγνωση και συγχρόνως τη διαπολιτισμική επικοινωνιακή ικανότητα._________________________________________________________________________Nowadays, the mass movements of individuals and groups in Greece have transformed Greek society from monocultural to multicultural. The need to develop the ability to understand each other, beyond any kind of cultural obstacle with the aim of the smooth coexistence of different cultural groups is imperative. The phenomenon of immigration that Greece has faced in the last 30 years has resulted in radically transforming the modern Greek classes into multicultural ones. now in the reality of the 21st century. The role of education and the teacher is more imperative than ever in shaping people with multicultural awareness and sensitivities towards otherness. In the framework of this pilot project, the way in which studentsof the fifth grade of primary school will be able to become multiculturally aware and to cultivate their intercultural communication skills was explored. The acquaintance of other cultures through the game and the experiential context in which the research took place, formed the basis of the intervention and provided a part of the data collected through the completion of questionnaires and through the diaries of the teacher. The data provided by the research proved that the multicultural approach to learning through experiential teaching and playful activities cultivates the values of equality and diversity and helps students to enrich their knowledge of different cultures, thus enhancing multicultural awareness and communicative communication skills.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπολυπολιτισμική επίγνωσηen_US
dc.subjectδιαπολιτισμική επικοινωνίαen_US
dc.subjectβιωματική μάθησηen_US
dc.subjectδραστηριοκεντρική διδασκαλίαen_US
dc.subjectπαιχνίδιαen_US
dc.subjectmulticultural awarenessen_US
dc.subjectintercultural communicationen_US
dc.subjectexperiential learningen_US
dc.subjectactivity-oriented teachingen_US
dc.subjectgamesen_US
dc.title«ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ» Ένα πιλοτικό πρόγραμμα διαπολιτισμικής επίγνωσης σε ψηφιακό περιβάλλονen_US
dc.title.alternative"GAMES WITHOUT BORDERS". A pilot program for intercultural awareness in a digital environmenten_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record