Show simple item record

dc.contributor.advisorΑκριτόπουλος, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΤσαλουχίδου, Ελεονώρα Στεφανία
dc.contributor.authorTsalouchidou, Eleonora Stefania
dc.date.accessioned2022-04-27T10:34:13Z
dc.date.available2022-04-27T10:34:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2589
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή πραγματεύεται τη μέθοδο της διερευνητικής δραματοποίησης στο δημοτικό. Αρχικά, η συγγραφέας αναλύει τις διδακτικές μεθόδους για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή τεχνικές, παλαιές και σύγχρονες μεθόδους για τους μαθητές, μαθησιακοί στόχοι, και την αναγκαιότητα της διδασκαλίας της λογοτεχνίας σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Στη συνέχεια ακολουθεί το θεωρητικό μέρος όπου θα εξηγηθούν οι όροι δραματοποίηση, κριτικός γραμματισμός, διερευνητική δραματοποίηση τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, αναλύεται η διερευνητική δραματοποίηση από παιδαγωγική και διδακτική προσέγγιση, δηλαδή ότι είναι μια βιωματική μάθηση όπου οι μαθητές αναβιώνουν το κείμενο, το συνδέουν με καθημερινές, προσωπικές τους εμπειρίες, με σκοπό να αναδειχθεί η δημιουργική τους σκέψη, να είναι σε θέση να αυτοσχεδιάσουν και να καλλιεργηθεί η κριτική τους σκέψη και η ενσυναίσθηση. Έπειτα εξηγούνται οι δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται, όπως αφήγηση, θεατρικό παιχνίδι κλπ. Γίνεται πάλι μια σύνδεση της διερευνητικής δραματοποίησης με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), όπου φαίνεται ότι προτείνεται οι μαθητές στο δημοτικό η δραματοποίηση, ή γενικότερα το θέατρο, ως βιωματική μάθηση και ως μέσω επιτυχίας των διδακτικών στόχων των δασκάλων για τους μαθητές. Ακόμη, αναφέρονται οι στόχοι και τα μαθησιακά αποτελέσματα αυτών των πρακτικών, μερικά από αυτά είναι η ευαισθητοποίηση, η επαφή με τη λογοτεχνία, να ανακαλύψουν κομμάτια του εαυτού τους και προσωπικές προτιμήσεις, καλλιέργεια φιλαναγνωσίας κ.α. Ακολουθεί το μέρος της εφαρμογής, όπου δίνεται ένα διδακτικό σενάριο λογοτεχνίας για την γ’ δημοτικού με τίτλο ‘’Μια βόλτα από τη φάρμα στο γιαλό’’ , το οποίο αναλύεται σε έξι διδακτικά δίωρα και οι διδακτικές πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν είναι η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και το project. Γίνεται ανάλυση των φάσεων (πριν την ανάγνωση, κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης και μετά την ανάγνωση) και δίνονται τα κείμενα που θα αναγνώσουν, όπως και επιπλέον υλικό, και το προκείμενο. Θα αναλυθεί το κείμενο ‘’Ένα συρτάρι γεμάτο όνειρα’’ στις τρεις προαναφερθείς φάσεις και οι δραστηριότητες που θα εφαρμοστούν. Στο τελευταίο κομμάτι θα παρουσιαστεί πώς οργανώνεται μια θεατρική παράσταση στο σχολείο και μια συνέντευξη από τη συγγραφέα προς τον εκπαιδευτικό και ένα τμήμα Ε’ δημοτικού, που ανέβασαν μια θεατρική παράσταση με τίτλο ‘’Ορνιθες’’, του Αριστοφάνη. ___________________________________________________________________________________This dissertation deals with the method of exploratory dramatization in primary school. First, the author analyzes the teaching methods for the teaching of literature in primary education, ie technical, old and modern methods for students, learning objectives, and the necessity of teaching literature according to the Curriculum. Then follows the theoretical part where the terms dramatization, critical literacy, exploratory dramatization in both primary and secondary education will be explained. Specifically, the exploratory dramatization is analyzed from a pedagogical and didactic approach, ie that it is an experiential learning where students revive the text, connect it with their daily, personal experiences, in order to highlight their creative thinking, to be able to improvise and to cultivate their critical thinking and empathy. Then the activities used are explained, such as storytelling, theatrical play, etc. There is again a connection of exploratory drama with the Interdisciplinary Unified Curriculum Framework (DEPPS), where it seems that students in primary school are dramatization, or theater in general, as experiential learning and as a means of achieving teachers' teaching goals for students. Also, the goals and learning outcomes of these practices are mentioned, some of them are the awareness, the contact with literature, to discover parts of themselves and personal preferences, the cultivation of philanthropy, etc. Following is the part of the application, where a didactic literature script for the third grade is given entitled "A walk from the farm to the shore", which is analyzed in six teaching hours and the teaching practices that can be applied are the collaborative teaching and the project. The phases are analyzed (before the reading, during the reading and after the reading) and the texts that will be read are given, as well as additional material, and the subject. The text "A drawer full of dreams" will be analyzed in the three aforementioned phases and the activities that will be implemented. The last part will present how a theatrical performance is organized at school and an interview from the author to the teacher and a fifth grade, who uploaded a theatrical performance entitled "Ornithes" by Aristophanes.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιερευνητική δραματοποίησηen_US
dc.subjectλογοτεχνία στο δημοτικόen_US
dc.subjectσχολική παράστασηen_US
dc.subjectδιδακτικές μέθοδοιen_US
dc.subjectexploratory dramatizationen_US
dc.subjectliterature in primary schoolen_US
dc.subjectschool playen_US
dc.subjectteaching methodsen_US
dc.titleΗ διερευνητική δραματοποίηση ως καλή πρακτική για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο δημοτικό σχολείοen_US
dc.title.alternativeThe exploratory dramatization as a good practiceen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record