dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης της επίλυσης των μαθηματικών προβλημάτων. Απώτερος σκοπός είναι η ανάδειξη της επίλυσης ενός μαθηματικού προβλήματος από τους φοιτητές της Παιδαγωγικής Σχολής του τμήματος της Δημοτικής Εκπαίδευσης. Η άντληση των πληροφοριών και των αναγκαίων στοιχείων πραγματοποιήθηκε μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και των επιστημονικών ερευνητικών άρθρων.
Η εργασία δομείται από ένα κεφάλαιο το οποίο απαρτίζεται από έντεκα μικρότερα σκέλη. Γίνεται αναφορά στο τι εστί πρόβλημα, στην διαφορά της εκτέλεσης μίας άσκησης με την επίλυση ενός προβλήματος, στα προβλήματα ρουτίνας και τα πρωτότυπα προβλήματα, στα χαρακτηριστικά επίλυσης ενός προβλήματος, στο περιεχόμενο ενός μαθηματικού προβλήματος, στην εξέλιξη της επίλυσης των προβλημάτων, στην κατανόηση προβλημάτων από τους μαθητές- φοιτητές, στις ικανότητες των παιδιών αναφορικά με την επίλυση προβλήματος, στους ικανούς λύτες, στις στρατηγικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σχετικά με ένα πρόβλημα και στους παράγοντες που επιδρούν στην επίλυση ενός προβλήματος.
Ακολουθεί η έρευνα όπου συγκροτείται από τέσσερα μαθηματικά προβλήματα επίλυσης και σκοπός της είναι να αποτυπωθεί ο τρόπος της σκέψης για την επίλυση αυτών των προβλημάτων αναφορικά με τους συμμετέχοντες. Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα έχουν ερευνηθεί τα εξής τρία ερευνητικά ερωτήματα: α) Εάν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις απαντήσεις τεσσάρων μαθηματικών προβλημάτων και στο φύλο των φοιτητών β) Εάν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις απαντήσεις των μαθηματικών προβλημάτων και στην ηλικία των φοιτητών και τέλος γ) εάν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις απαντήσεις των μαθηματικών αυτών προβλημάτων και στο έτος φοίτησης των φοιτητών.______________________________________________________________________________________The following thesis is an effort to approach the solution of math problems. The ulterior purpose of it, is to exhibit the solution of math problems by the students of the Educational University specialized in the Elementary Education realm. The extraction of the presented information and further necessary data was achieved through the retrospection of the literature and scientific research articles.
This dissertation is structured in a chapter that is divided into eleven shorter strands. References about what exactly a problem is and the difference between an exercise's implementation and its solution, are made in this thesis, just like other matters, such as daily life problems, original problems, the characteristics of a problem's solution, the content of a mathematical problem and the progress of a math problem's solution. Additionally, you can also find references about the elementary and college student's comprehension when it comes to
mathematical problems, in a student's ability to solve a math problem, the meritorious solvers and finally, the strategy which we could utilize in relevance to a problem and its aspects that contribute to its solution.
The research, which consists of four mathematical problems and their solutions will be presented further bellow. This investigation’s purpose is to deepen on one’s mentality and way of thinking when solving those particular problems regarding the participants. More specifically, in this analysis, the hereunder three experimental questions have been examined. a) If there is a statistically considerable difference between the answers of the mathematical problems and the gender of the college students who have taken part in this research. b) Whether there is any statistically considerable difference between the answer of the mathematical problems and the age of the participants, and lastly c) Whether there is a statistically considerable difference between the answers and the year of study of the participants | en_US |