dc.description.abstract | Η εργασία πραγματεύεται τη δια-βίου μάθηση και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), τα οποία ξεκίνησαν ως ένα πιλοτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποστηρίζοντας την επένδυση στην εκπαίδευση.
Στο Α’ μέρος της ανάλυσης διερευνώνται οι βασικοί στόχοι των ΣΔΕ, το Αναλυτικό Πρόγραμμα και ο ρόλος που κατέχουν οι γραμματισμοί σε αυτόν τον θεσμό. Στην πορεία αναφερόμαστε στις μεθόδους μάθησης των ΣΔΕ άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Ρουμανίας, της Αυστρίας και της Ιταλίας. Αναλύεται το περιεχόμενο του κάθε γραμματισμού, με επίκεντρο τον γλωσσικό. Με βάση τα προαναφερθέντα, παρουσιάζουμε το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ), αλλά και ορισμένες στρατηγικές ανάπτυξης της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, που χρησιμοποιούνται στα διδακτικά σενάρια.
Στο Β’ μέρος της εργασίας βρίσκεται το διδακτικό υλικό, το οποίο αναφέρεται σε μαθητές/τριες των ΣΔΕ, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλα γυμνάσια και χωρίζεται σε δύο θεματικές. Η πρώτη θεματική αφορά την έμφυλη βία και τα στερεότυπα όπως παρουσιάζονται μέσω της διαφήμισης, ενώ η δεύτερη θεματική αφορά τις περιβαλλοντικές καταστροφές όπως παρουσιάζονται μέσω των ειδησεογραφικών άρθρων. Σκοπός των δύο θεματικών είναι οι μαθητές να ασχοληθούν με διαθεματικά ζητήματα, τα οποία έχουν ως βάση τον γλωσσικό γραμματισμό. Κύριο μέλημά μας είναι να μπορούν να αναγνωρίζουν τα κειμενικά είδη, να μάθουν την δομή τους και τα χαρακτηριστικά των κειμένων, αλλά και να είναι σε θέση και οι ίδιοι να παράγουν αυτά τα κείμενα, ενώ ταυτόχρονα προάγεται η κριτική τους σκέψη._______________________________________________________________________________The subject of this degree is lifelong learning and Seconds Chance Schools (SCS), which started as a pilot project of the European Union, to support the investment in education.
In the first part of this work, we investigate the main objectives of SCS, the Curriculum and the importance of literacy. After that, we refer to the learning methods of SCS in some European countries, such as Romania, Austria and Italy. Moreover, we analyze the contest of every literacy, with focal point on the language, but also some strategies of development of critical and creative thinking, which we used below.
In the second part lies the teaching material. Our second proposal refers to gender violence and stereotypes through advertising. Our second proposal refers to environmental disasters, through news article. The purpose of this material is for students to engage with interdisciplinary issues, which are based on language literacy. Our main concern is, for students, to learn the structure and the basic characteristics of the textual types of the advertisement and the news article, but also to be able to reproduce them, while at the same time taking a critical stance towards them. | en_US |