Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΘεολόγος, Ηλίας
dc.contributor.authorTheologos, Ilias
dc.date.accessioned2022-05-03T09:42:00Z
dc.date.available2022-05-03T09:42:00Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2597
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ αφορμή για να πραγματοποιηθεί η έρευνα αυτή ήταν το μάθημα «Διδακτική της Ιστορίας» της Β’ Φάσης της πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Μέσα από το μάθημα αυτό γίνεται η προσπάθεια εισαγωγής των μαθητών σε συνθήκες πραγματικής τάξης. Η γνώση των στάσεων των μαθητών απέναντι στο μάθημα της ιστορίας λοιπόν, είναι απαραίτητη. Επιπλέον, η χρονική συγκυρία της συζήτησης για το νέο πρόγραμμα σπουδών της ιστορίας, που επιχειρεί να φέρει μια αλλαγή σε όσα γνωρίζουμε έως τώρα στην Διδακτική της Ιστορίας στη χώρα μας, αλλά και η πρόσφατη υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών έδωσαν μια επιπλέον ώθηση στην πραγματοποίηση αυτής της έρευνας. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο την καταγραφή των απόψεων των μαθητών της Στ΄ Δημοτικού, της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, σχετικά με την ιστορική κουλτούρα και εκπαίδευση. Ο πληθυσμός της έρευνας ήταν 500 μαθητές (αγόρια και κορίτσια), που φοιτούσαν στις τάξεις του δημοτικού και γυμνάσιου. Το δείγμα ήταν τυχαίο και η έρευνα ήταν ποσοτική και ποιοτική, με τους μαθητές να συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια που τους μοιράστηκαν. Βάση των αποτελεσμάτων παρατηρούμε τις στάσεις των μαθητών απέναντι στο μάθημα της ιστορίας αλλά και την ιστορία αυτή καθ’ αυτή. Στην αρχή της εργασίας γίνεται μια σύντομη αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο που στηρίχθηκε η εργασία και στην συνέχεια ακολουθεί η ανάλυση των ευρημάτων του ερωτηματολογίου. Ευχαριστώ θερμά τον κ. Κασβίκη Κώστα, επιβλέποντα καθηγητή της πτυχιακής εργασίας, ο οποίος πέραν της οργάνωσης της εργασίας, μου μετέδωσε την αγάπη του για την διδασκαλία της Ιστορίας και τις εναλλακτικές Διδακτικές προσεγγίσεις της. Επίσης, τον κ. Ανδρέου Ανδρέα, που μου μέσα από τα μαθήματα του με έμαθε ότι στην επιστήμη της Ιστορίας πρέπει πάντα να ρωτάω το «γιατί;» και να αμφισβητώ τα φαινομενικά ώστε να ψάχνω πάντα την βαθύτερη αιτία και λόγο. Τέλος, τους φίλους και την οικογένειά μου, ειδικότερα την μητέρα μου για την ψυχική δύναμη και υποστήριξη και τον πατέρα μου που ήταν ο πρώτος που μου «κόλλησε» το μικρόβιο της Ιστορίας._________________________________________________________________________________The main reason to do this research was the course of "Didactics of History" of the second phase of my internship at the University of Western Macedonia. Through this lesson, an effort is made to introduce students to real-class conditions. Knowledge of students' attitudes towards the course of history is therefore essential. Moreover, the timing of the discussion on the new curriculum of history, which attempts to bring a change in what we know so far in the didactics of history, as well as the recent signing of the Prespa Agreement, have given an additional impetus to the realization of this research. The present research aims to write down the views of students of grades F of Primary and A and B of Junior High School in Greece, regarding the historical culture and education. The sample of the survey was 500 students (boys and girls), who attended the grades of elementary and junior high school mentioned above. The sample was random and the survey was analyzed quantitatively and qualitatively, with the students completing the questionnaires that were given to them. Based on the results, the attitudes of the students towards the course of history and the history itself are observed. At the beginning of the paper, a brief reference is made to the theoretical framework under which the research was based, followed by the analysis of the findings of the questionnaire. I would like to warmly thank Mr. Kostas Kasvikis, supervising professor of my research, who, in addition to its organization, conveyed to me his love for the Didactics of History and its alternative teaching approaches. Also, I would like to thank Mr. Andreou Andreas, who taught me through his courses that in the science of History I should always ask the "Why?" and question the phenomena so that I can always look for the deepest cause and reason. Finally, Ι would like to thank my friends and my family, especially my mother for her mental support to me and my father who was the first man that "transmitted the germ” of history to me.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδημόσια ιστορίαen_US
dc.subjectδιδακτική της ιστορίαςen_US
dc.subjectιστορική κουλτούραen_US
dc.subjectιστορική συνείδησηen_US
dc.subjectιστορική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectpublic historyen_US
dc.subjectdidactics of historyen_US
dc.subjecthistorical cultureen_US
dc.subjecthistorical consciousnessen_US
dc.subjecthistorical educationen_US
dc.titleΙστορική κουλτούρα και εκπαίδευση: Έρευνα στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και των πρώτων του Γυμνασίουen_US
dc.title.alternativeHistorical culture and education: a survey on Greek students of the upper Primary and first grades of Secondary educationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record