Show simple item record

dc.contributor.advisorΑνδρέου, Ανδρέας
dc.contributor.authorΦυρογένη, Σπυριδούλα
dc.contributor.authorFyrogeni, Spyridoula
dc.date.accessioned2022-05-03T13:42:25Z
dc.date.available2022-05-03T13:42:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2605
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αφορά την ιστορική εκπαίδευση και πως αυτή επιτυγχάνεται στο χώρο του σχολείου, αξιοποιώντας πτυχές της «δημόσιας Ιστορίας», που προέρχονται από το μουσείο, ως χώρος μη τυπικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα μελετάται η προϊστορική εποχή σύμφωνα με τα ευρήματα του οικισμού της Τούμπας Αρμενοχωρίου της Φλώρινας, ενώ παράλληλα προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση για το μάθημα της ιστορίας της Δ΄ τάξης, μέσω μουσειοσκευής. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού η εργασία πλαισιώνεται αρχικά από το θεωρητικό μέρος που μελετά τις θεωρητικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της ιστορίας, εστιάζοντας σε παραμέτρους που προωθούν την καλλιέργεια της ιστορικής σκέψης των μαθητριών-ών, όπως επίσης και μεθοδολογικών εργαλείων που σύμφωνα με την επιστημονική μέθοδο της ιστορίας, συντελούν στην καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης των παιδιών. Επιπλέον η εργασία εστιάζει στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του μουσείου, τις μορφές επικοινωνίας του και πιο συγκεκριμένα τις μουσειοσκευές, ως μέσο σύνδεσης του μουσείου με το σχολείο. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η διδακτική πρόταση με τη χρήση της μουσειοσκευής, μέσω μιας σειράς διαθεματικών και διεπιστημονικών δραστηριοτήτων που στοχεύει τη σύνδεση του μαθήματος της ιστορίας με την επεξεργασία των υλικών τεκμηρίων του Αρχαιολογικού μουσείου της Φλώρινας. Τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας όπου εστιάζουν στο γεγονός ότι η χρήση τεκμηρίων ως ιστορικών μαρτυριών και η ερμηνεία αυτών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και συνείδησης των μαθητριών-ών.____________________________________________________________________________The present research concerns historical education and how it is achieved within the school environment utilizing aspects of the "public history" coming from the museum as a place of non-formal education. More specifically, the prehistoric era is studied according to the findings of the settlement of Toumpa in Armenochori, Florina, while at the same time the utilization of the teaching of History in the 4th grade is proposed through a museum kit. To achieve the above purpose, the work is initially framed by the theoretical part, which studies the theoretical approaches to the teaching of history, focusing on parameters that promote the cultivation of students' historical thinking, as well as the methodological tools, which, according to the disciplinary approach of history, contribute to the cultivation of children's historical conscience. In addition, the work focuses on the educational character of the museum, its forms of communication and more specifically, the museum kits, as a means of connecting the museum with the school. The second part of the work presents the didactic proposal with the use of a museum kit through a series of cross-thematic and interdisciplinary activities, which aim to connect History with the processing of material items of the Archaeological Museum of Florina. Finally, the results of the research are presented, which focus on the fact that the use of evidence as historical testimonies and their interpretation is a fundamental condition for the development of students’ historical thinking and conscience.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectιστορική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectιστορική σκέψη και υλικά κατάλοιπαen_US
dc.subjectπροϊστορία Φλώριναςen_US
dc.subjectμουσειοσκευήen_US
dc.subjectπαιχνίδι ρόλωνen_US
dc.subjectanimationen_US
dc.subjecthistorical educationen_US
dc.subjecthistorical thinking and relics of the pasten_US
dc.subjectprehistory of Florinaen_US
dc.subjectmuseum kiten_US
dc.subjectrole playingen_US
dc.titleΜουσείο και ιστορική εκπαίδευση- Διδακτική πρόταση για τον προϊστορικό οικισμό Αρμενοχωρίου Φλώρινας με τη χρήση μουσειοσκευήςen_US
dc.title.alternativeMuseum and historical education- Didactic proposal about the prehistoric settlement of Armenochori in Florina through a museum kiten_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record