dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα αφορά την ιστορική εκπαίδευση και πως αυτή επιτυγχάνεται
στο χώρο του σχολείου, αξιοποιώντας πτυχές της «δημόσιας Ιστορίας», που
προέρχονται από το μουσείο, ως χώρος μη τυπικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα
μελετάται η προϊστορική εποχή σύμφωνα με τα ευρήματα του οικισμού της
Τούμπας Αρμενοχωρίου της Φλώρινας, ενώ παράλληλα προτείνεται η διδακτική
αξιοποίηση για το μάθημα της ιστορίας της Δ΄ τάξης, μέσω μουσειοσκευής.
Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού η εργασία πλαισιώνεται αρχικά από το
θεωρητικό μέρος που μελετά τις θεωρητικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της
ιστορίας, εστιάζοντας σε παραμέτρους που προωθούν την καλλιέργεια της
ιστορικής σκέψης των μαθητριών-ών, όπως επίσης και μεθοδολογικών εργαλείων
που σύμφωνα με την επιστημονική μέθοδο της ιστορίας, συντελούν στην
καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης των παιδιών. Επιπλέον η εργασία εστιάζει
στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του μουσείου, τις μορφές επικοινωνίας του και πιο
συγκεκριμένα τις μουσειοσκευές, ως μέσο σύνδεσης του μουσείου με το σχολείο.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η διδακτική πρόταση με τη
χρήση της μουσειοσκευής, μέσω μιας σειράς διαθεματικών και διεπιστημονικών
δραστηριοτήτων που στοχεύει τη σύνδεση του μαθήματος της ιστορίας με την
επεξεργασία των υλικών τεκμηρίων του Αρχαιολογικού μουσείου της Φλώρινας.
Τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας όπου εστιάζουν στο
γεγονός ότι η χρήση τεκμηρίων ως ιστορικών μαρτυριών και η ερμηνεία αυτών
αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και
συνείδησης των μαθητριών-ών.____________________________________________________________________________The present research concerns historical education and how it is achieved within the
school environment utilizing aspects of the "public history" coming from the
museum as a place of non-formal education. More specifically, the prehistoric era is
studied according to the findings of the settlement of Toumpa in Armenochori,
Florina, while at the same time the utilization of the teaching of History in the 4th
grade is proposed through a museum kit.
To achieve the above purpose, the work is initially framed by the theoretical part,
which studies the theoretical approaches to the teaching of history, focusing on
parameters that promote the cultivation of students' historical thinking, as well as
the methodological tools, which, according to the disciplinary approach of history,
contribute to the cultivation of children's historical conscience. In addition, the work
focuses on the educational character of the museum, its forms of communication
and more specifically, the museum kits, as a means of connecting the museum with
the school.
The second part of the work presents the didactic proposal with the use of a
museum kit through a series of cross-thematic and interdisciplinary activities, which
aim to connect History with the processing of material items of the Archaeological
Museum of Florina.
Finally, the results of the research are presented, which focus on the fact that the
use of evidence as historical testimonies and their interpretation is a fundamental
condition for the development of students’ historical thinking and conscience. | en_US |