Αποτίμηση του εύρους των δεξιοτήτων και των γνώσεων μαθητών 15 ετών στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες μέσω του Διεθνούς Προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ.
Abstract
Η παρούσα εργασία στοχεύει να κάνει μια παρουσίαση της αποτίμηση του εύρους των δεξιοτήτων και των γνώσεων μαθητών 15 ετών στην Κατανόηση Κειμένου, τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες μέσω του Διεθνούς Προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ. Παρουσιάζει το παγκόσμιο πρόγραμμα PISA αναδεικνύοντας τις πτυχές του. Αναλύει τις έννοιες του γραμματισμού των τριών βασικών εξεταζόμενων μαθημάτων. Παρουσιάζονται θέματα προηγούμενων κύκλων, αναλύεται η πρόκληση της εξέτασης των μαθηματικών με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και γίνεται παρουσίαση της εφαρμογής που χρησιμοποιεί το PISA για την εξέταση. Αναλύονται οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και των ομότιμων τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τέλος μέσα από ερωτηματολόγιο αποτυπώνει τα επίπεδα συμφωνίας ή διαφωνίας εκπαιδευτικών από όλη τη Ελλάδα σε σχέση με το πρόγραμμα PISA και το ενδεχόμενο ενός αντίστοιχου προγράμματος σε εθνικό επίπεδο. This paper presents the range of assessment of 15-year-old students' skills and knowledge in reading, mathematics, and science by the OECD's international program PISA. Introduces the global PISA program and highlights its aspects. Analyzes the concepts of reading literacy for the three major subjects studied. Topics from previous cycles are presented, the challenge of testing mathematics using a computer is examined and presents PISA’s application used for testing. The performance of Greek students and their peers in the European Union is analyzed. Finally, questions are used to reflect the degree of approval or disapproval of teachers from all over Greece regarding the PISA program and the possibility of a corresponding program at the national level.