Αξιοποίηση μεθοδολογίας STEM στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος της ΣΤ΄ Δημοτικού
Abstract
Στη σημερινή εποχή παρατηρείται μία εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με τη μετάβαση από τη δασκαλοκεντρική στην ανακαλυπτική μέθοδο, μία μέθοδο στην οποία βασίζεται η εκπαίδευση STEM. Η εκπαίδευση STEM είναι διεπιστημονική αφού εμπλέκει τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Σε μία τάξη STEM οι μαθήτριες και οι μαθητές θέτουν ερωτήματα, συνεργάζονται, ανακαλύπτουν τη γνώση – απάντηση στα ερωτήματα που έχουν θέσει και τη συνδέουν με την καθημερινότητά τους. Η εργασία αυτή παρουσιάζει την εφαρμογή της μεθόδου STEM κατά τη διδασκαλία του αναλυτικού προγράμματος στην ΣΤ΄ Δημοτικού. Χρησιμοποιήθηκαν διάφορα ψηφιακά εργαλεία και ψηφιακές εφαρμογές που βοήθησαν στην ανακάλυψη και κατάκτηση της γνώσης από τις μαθήτριες και τους μαθητές. Nowadays there is an evolution of the educational process, with the transition from teacher - centered to the discovery method, a method on which STEM education is based.
STEM education is interdisciplinary as it involves the Natural Sciences, Technology, Engineering and Mathematics. In a STEM class, students ask questions, collaborate, discover knowledge - answer to the questions they have asked and connect it with their everyday life.
This paper presents the application of the STEM method during the teaching of the curriculum of sixth grade of Primary School. Various digital tools and digital applications were used that helped in the discovery and acquisition of knowledge by students.