Η διαφοροποιημένη διδασκαλία με την χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών στα φιλολογικά μαθήματα
Abstract
Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο ότι η τεράστια παγκόσμια ροή δεδομένων έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο επεξεργαζόμαστε και αξιοποιούμε τον τεράστιο όγκο πληροφοριών. Η παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και εκπαιδευτικών λογισμικών με πολυμεσικά στοιχεία, έχει φυσικά επηρεάσει και το σχολείο. Η ανάγκη ένταξης και παιδαγωγικής αξιοποίησης της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη τόσο για τον μαθητή όσο και για τον εκπαιδευτικό.
Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι να παρουσιάσει εκπαιδευτικά λογισμικά και την χρήση νέων τεχνολογιών στα φιλολογικά μαθήματα αλλά και να αναδείξει το σημαντικό ρόλο μέσα στα εκπαιδευτικά πλαίσια. Ακόμα τονίζει την αναγκαιότητα το σχολείο να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας υιοθετώντας τα εκπαιδευτικά λογισμικά αλλά και την τεχνική της παιγνιοποίησης (Gamification) ώστε να διευκολυνθεί η μάθηση και να γίνει καλύτερη και πιο ευχάριστη η πρόσληψη των πληροφοριών.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η παρούσα εργασία σκοπεύει να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της χρήσης εκπαιδευτικών λογισμικών και την ένταξη των τεχνολογιών στα φιλολογικά μαθήματα, παρουσιάζοντας και προτείνοντας τα οφέλη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών λογισμικών στην εκπαιδευτική πράξη.
It is now undeniable that the vast global flow of data has affected the way we process and utilize vast amounts of information. The pedagogical utilization of new technologies and educational software with multimedia elements, has of course affected the school as well. The need for integration and pedagogical utilization in the educational process is particularly beneficial for both the student and the teacher.
The aim of this work is to present educational software and the use of new technologies in literature courses but also to highlight the important role within the educational context. He also emphasizes the need for the school to adapt to the requirements of modern society by adopting educational software and the technique of gamification to facilitate learning and make the reception of information better and more enjoyable.
Taking the above, the present work intends to highlight the advantages of the use of educational software and the integration of technologies in the philological courses by presenting and proposing the benefits of specific educational software in the educational practice.