Μεθοδολογίες τηλεκπαίδευσης με σκοπό τη βελτιστοποίηση της εξ` αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας
Abstract
Η παρούσα εργασία ασχολείται με την τηλεκπαίδευση εν καιρώ πανδημίας. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην ηλεκτρονική μάθηση και τις κατηγορίες της. Επίσης, αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της ηλεκτρονικής εξ΄ αποστάσεως μάθησης, τα εργαλεία και οι πλατφόρμες που χρησιμοποιηθήκαν από το σύστημα εκπαίδευσης, ενώ ειδική αναφορά γίνεται στην εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση εν καιρώ COVID-19.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας πραγματοποιείται μια έρευνα με σκοπό να διερευνήσει την εφαρμογή μεθοδολογιών τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας με σκοπό τη βελτιστοποίηση της εξ` αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας διερευνώντας συγκεκριμένα, τα πλεονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης αλλά και τις προκλήσεις της για τους εκπαιδευτές αλλά και για τους ενήλικες εκπαιδευόμενους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας συμμετέχοντες υποστήριξαν ότι η τηλεκπαίδευση (ή η ηλεκτρονική μάθηση) είναι μια εναλλακτική μορφή της συμβατικής μάθησης. Η λήψη ενημερωμένου περιεχομένου ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε είναι ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό της διαδικτυακής μάθησης που δεν υπάρχει στη συμβατική μάθηση, η ευελιξία του χρόνου σύμφωνα με την άνεση και τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτών και των εκπαιδευόμενων είναι ένα εξαιρετικό χαρακτηριστικό της διαδικτυακής μάθησης, η τηλεκπαίδευση είναι οικονομικά αποδοτική και είναι μια προτιμώμενη μορφή μάθησης λόγω της εύκολης διαθεσιμότητας, της διαδραστικής φύσης, της οικονομικής αποδοτικότητας, της πρόσβασης σε ενημερωμένο περιεχόμενο και της ευκολίας χρήσης της. Αναφορικά με τις πιο σημαντικές προκλήσεις κατά τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης αναφέρθηκαν κυρίως προκλήσεις που σχετίζονται με την τεχνολογική υποστήριξη.
This paper deals with e-learning in a pandemic. Initially, the work refers to e-learning and its categories. Also, the advantages and disadvantages of distance learning e-learning are mentioned, the tools used by the education system, while special reference is made to distance learning in COVID-19. In the second part of the work a research is carried out in order to investigate the application of e-learning methodologies during the pandemic in order to optimize the distance learning process by exploring, in particular, the advantages of e-learning and its challenges for educators and adult learners.
The results of the research show that the participants argued that distance learning (or e-learning) is an alternative to conventional learning, downloading up-to-date content at anytime and anywhere is an additional feature of online learning that does not exist in conventional learning. flexibility of time according to the comfort and availability of trainers and learners is an excellent feature of online learning, distance learning is cost effective and is a preferred form of learning due to its easy availability, interactive nature, cost-effectiveness, accessibility in updated content and its ease of use. Regarding the most important challenges during the distance learning process, mainly challenges related to technological support were mentioned.