Η εκπαιδευτική ρομποτική ως μέσο ώθησης για την εμπλοκή του μαθητή με τις θετικές επιστήμες: διδακτικά σενάρια
Abstract
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων σχετικά με την εκπαιδευτική ρομποτική ως μέσο ώθησης για την εμπλοκή του μαθητή με τις θετικές επιστήμες. Πιο αναλυτικά, σκοπός της εργασίας είναι να αναδειχθεί η σημασία και η αναγκαιότητα της εφαρμογής της ρομποτικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό, έτσι ώστε να αυξηθεί η εμπλοκή των μαθητών με τις έννοιες και τις διαδικασίες των φυσικών επιστημών. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση και την κατάρτιση των προτεινόμενων διδακτικών σεναρίων διαπιστώθηκε ότι η ρομποτική πρέπει και να απαραίτητο να εφαρμοστεί εντός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς τα οφέλη που θα προκύψουν είναι αναρίθμητα για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, του σχολείο, την σχολική κοινότητα, αλλά και την κοινωνία.
The aim of this paper is to review the literature of primary and secondary data on educational robotics as a means of boosting student engagement with science. More in detail, the purpose of the work is to highlight the importance and necessity of applying robotic education in the context of primary education, that is, in kindergarten and elementary school, so as to increase the involvement of students with the concepts and processes of natural sciences. Through the literature review and the preparation of the proposed teaching scenarios, it was found that robotics must and must be implemented within primary education, as the benefits that will arise are innumerable for students, teachers, the school, the school community, but and society.