dc.description.abstract | Η ελληνική κοινωνία ποτέ δεν υπήρξε μονοπολιτιστική, καθώς ανέκαθεν
συνυπήρχαν στον ελληνικό χώρο πληθυσμιακές ομάδες με διαφορετικό πολιτισμικό
υπόβαθρο. Τις τελευταίες δεκαετίες εξαιτίας πολεμικών συγκρούσεων, αλλά και
πολιτικών αλλαγών, πολλοί άνθρωποι καθίστανται άμεσα πρόσφυγες ή πολιτικοί και
οικονομικοί μετανάστες με αποτέλεσμα πρωτίστως οι χώρες της Ευρώπης, να
δέχονται πληθώρα ανθρώπων με διαφορετικές κουλτούρες, πολλοί από τους οποίους
γίνονται μόνιμοι κάτοικοι των χωρών που τους υποδέχονται. Οι κοινωνικές συνθήκες
που έχουν διαμορφωθεί τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, όπως οι μεγάλες
δημογραφικές αλλαγές, η εξελισσόμενη οικονομική κρίση, οι αυξημένες
μεταναστευτικές ροές και οι πολυπολιτισμικές τάξεις, μοιραία τοποθετούν τη
διαπολιτισμική εκπαίδευση στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ιδιαίτερα από τα μέσα
της δεκαετίας του 1990, η χώρα μας εξαιτίας των προαναφερόμενων λόγων
μετατράπηκε σε πολυπολιτισμική, καθώς ζουν, εργάζονται και εκπαιδεύονται σ’
αυτήν πολλαπλές και διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες οι οποίες συνεισφέρουν στην
οικονομική και κοινωνική ανάπτυξή της. Για να μπορέσει μια πολυπολιτισμική
κοινωνία να λειτουργήσει αποτελεσματικά και δημοκρατικά θα πρέπει το κράτος να
παρέχει ίδιες ευκαιρίες για εκπαίδευση και μόρφωση σε όλους αδιακρίτως τους
πολίτες του. Η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική οφείλει να είναι τέτοια ώστε να
ανταποκρίνεται στην πρόκληση της αρμονικής ένταξης των γηγενών και αλλοδαπών
μαθητών μέσα σε όλα τα στάδια και όλες τις βαθμίδες του ελληνικού εκπαιδευτικού
συστήματος.___________________________________________________________________________The Greek society was never unicultural, as there were always groups of people
with different cultural backgrounds wich co-existed. In the last decades, due to war
conflicts as well as political changes, many people automatically become refugees or
political and economic immigrants, with the result mainly the European Countries, to
receive a number of people with different cultures, many of which become permanent
residents of their host countries. The social conditions which have been formed in the
last decades in Greece, such as the demographic changes, the developing economic
crisis, the increasing immigrant flows and the multicultural classes, inevitably place
the intercultural education in the center of interest. Especially in the mid 1990s, our
country because of the above-mentioned reasons was turned into multicultural as
multiple and different cultural groups live, work and become educated in it and
contribute to the economic and social development. For a multicultural society to be
able to function effectively and democratically, the state must offer the same
opportunities for education to all its citizens indiscriminately. The applied educational
policy must be such that it responds to the challenge of harmonic intergration of both
native and foreign students at all stages and ranks of the Greek Educational system. | en_US |