Show simple item record

dc.contributor.authorΚήμες, Βασίλειος
dc.contributor.authorKimes, Vasileios
dc.date.accessioned2022-09-26T08:15:02Z
dc.date.available2022-09-26T08:15:02Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2812
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικήςen_US
dc.description.abstractΗ ελληνική κοινωνία ποτέ δεν υπήρξε μονοπολιτιστική, καθώς ανέκαθεν συνυπήρχαν στον ελληνικό χώρο πληθυσμιακές ομάδες με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Τις τελευταίες δεκαετίες εξαιτίας πολεμικών συγκρούσεων, αλλά και πολιτικών αλλαγών, πολλοί άνθρωποι καθίστανται άμεσα πρόσφυγες ή πολιτικοί και οικονομικοί μετανάστες με αποτέλεσμα πρωτίστως οι χώρες της Ευρώπης, να δέχονται πληθώρα ανθρώπων με διαφορετικές κουλτούρες, πολλοί από τους οποίους γίνονται μόνιμοι κάτοικοι των χωρών που τους υποδέχονται. Οι κοινωνικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, όπως οι μεγάλες δημογραφικές αλλαγές, η εξελισσόμενη οικονομική κρίση, οι αυξημένες μεταναστευτικές ροές και οι πολυπολιτισμικές τάξεις, μοιραία τοποθετούν τη διαπολιτισμική εκπαίδευση στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ιδιαίτερα από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, η χώρα μας εξαιτίας των προαναφερόμενων λόγων μετατράπηκε σε πολυπολιτισμική, καθώς ζουν, εργάζονται και εκπαιδεύονται σ’ αυτήν πολλαπλές και διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες οι οποίες συνεισφέρουν στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξή της. Για να μπορέσει μια πολυπολιτισμική κοινωνία να λειτουργήσει αποτελεσματικά και δημοκρατικά θα πρέπει το κράτος να παρέχει ίδιες ευκαιρίες για εκπαίδευση και μόρφωση σε όλους αδιακρίτως τους πολίτες του. Η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική οφείλει να είναι τέτοια ώστε να ανταποκρίνεται στην πρόκληση της αρμονικής ένταξης των γηγενών και αλλοδαπών μαθητών μέσα σε όλα τα στάδια και όλες τις βαθμίδες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.___________________________________________________________________________The Greek society was never unicultural, as there were always groups of people with different cultural backgrounds wich co-existed. In the last decades, due to war conflicts as well as political changes, many people automatically become refugees or political and economic immigrants, with the result mainly the European Countries, to receive a number of people with different cultures, many of which become permanent residents of their host countries. The social conditions which have been formed in the last decades in Greece, such as the demographic changes, the developing economic crisis, the increasing immigrant flows and the multicultural classes, inevitably place the intercultural education in the center of interest. Especially in the mid 1990s, our country because of the above-mentioned reasons was turned into multicultural as multiple and different cultural groups live, work and become educated in it and contribute to the economic and social development. For a multicultural society to be able to function effectively and democratically, the state must offer the same opportunities for education to all its citizens indiscriminately. The applied educational policy must be such that it responds to the challenge of harmonic intergration of both native and foreign students at all stages and ranks of the Greek Educational system.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδιαπολιτισμική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectμετανάστεςen_US
dc.subjectπρόσφυγεςen_US
dc.subjectεκπαιδευτική πολιτικήen_US
dc.subjectintercultural educationen_US
dc.subjectimmigrantsen_US
dc.subjectrefugeesen_US
dc.subjecteducational policyen_US
dc.titleΚοινωνικοπολιτικές εξελίξεις και διαπολιτισμική πολιτική στην Ελλάδα. Δυναμικές Ανάπτυξης, 1990-2020en_US
dc.title.alternativeSocio-political Development and Intercultural Policy in Greece. Dynamics of Development 1990-2020en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record