Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαραφύλλης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΓιαννούλη, Αικατερίνη
dc.contributor.authorGiannouli, Aikaterini
dc.date.accessioned2022-09-26T09:15:44Z
dc.date.available2022-09-26T09:15:44Z
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2816
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικήςen_US
dc.description.abstractΗ παντελής έλλειψη αξιολόγησης των παραγόντων που επιδρούν στο εκπαιδευτικό έργο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της ταύτισης της αξιολόγησης με την καχυποψία, την καταπίεση, τον έλεγχο και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών από το σώμα των επιθεωρητών.(Παπακωνσταντίνου, 1993) Σήμερα, από όλους τους διεθνείς οργανισμούς επισημαίνεται η ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων με βασικό κριτήριο την αξιολόγηση και τα αποτελέσματά της. Η αντίληψη αυτή ενισχύεται από τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου τα εκπαιδευτικά συστήματα των κρατών της έχουν εξελιγμένα συστήματα εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης.(Βεργίδης κ.α., 1999) Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προβληματισμού που καταγράφεται στην εκπαιδευτική κοινότητα πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα. Ως μέθοδος -με βάση τον σκοπό και το αντικείμενό της- επιλέχθηκε η επισκόπηση μικρής κλίμακας με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των σχολικών μονάδων και συγκεκριμένα στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε, λόγω της πανδημίας του covid-19 . Το δείγμα αποτέλεσαν 113 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας φανερώνουν την προθυμία των εκπαιδευτικών να εφαρμοστεί η αξιολόγηση, αλλά ταυτόχρονα θέτουν ορισμένες προϋποθέσεις. Θεωρούν ότι δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολογική διαδικασία οι γονείς και δεν θα πρέπει να γίνεται σε σύντομα χρονικά διαστήματα, συγκεκριμένα κάθε 3-4 χρόνια. Πιστεύουν επίσης ότι η αξιολόγηση θα οδηγήσει στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσω ανατροφοδότησης και επιμόρφωσης. Αναφορικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας, θεωρούν πως η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και στην ανάδειξη των δυνατών και των αδύνατων σημείων της. Η πλειονότητα θεωρεί πως η αξιολόγηση θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων και σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων. Τέλος η πλειονότητα κρίνει αρνητικά το ότι η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ξεκίνησε εν μέσω της πανδημίας του Covid-19 και θεωρεί πως η αξιολόγηση αυτή την χρονική περίοδο αποτελεί άσκοπη τυπική διαδικασία και πως έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία, λόγω Covid-19, και όχι στην αξιολόγηση.____________________________________________________________________________________The entire lack of evaluation of these factors that affect the educational work for the last thirty years in Greece is the result of identifying evaluation with suspicion, with oppression, a sense of control and manipulation of teachers by a body of inspectors (Papakonstantinou, 1993). Today, all international organizations highlight the need to improve the quality, effectiveness, and efficiency of education systems with basic criterion the results. This perception is reinforced by the participation of Greece in the European Union, where the educational systems of the states have developed systems of internal and external evaluation (Vergidis et al, 1999). Bearing in mind the speculation, which is noticed in the international community, quantitive research was conducted. As a method –based on the aim and object of the study- a small scale overview was chosen through the completion of a questionnaire regarding teachers’ beliefs as far as the assessment of the educational work is concerned, and specifically in the difficult period we are going through, due to the covid-19 pandemic. The subjects that participated in the study were 114 teachers of primary education. The results of the research show the willingness of teachers to implement the assessment, but at the same time set certain conditions. They believe that parents should not participate in the evaluation process and should not be done at short intervals, specifically every 3-4 years. They also believe that evaluation will lead to the empowerment of teachers through feedback and training. Regarding the evaluation of the educational project at the school unit level, they believe that the self-evaluation of the school unit can contribute to the improvement of the quality of the educational project and to the highlighting of its strengths and weaknesses. The majority believe that the evaluation will lead to the categorization of schools and to mergers and abolitions of school units. Finally, the majority considers it negative that the self-assessment of school units started in the midst of the Covid-19 pandemic and considers that the assessment at this time is a pointless formal process and that priority should be given to the difficult conditions prevailing in schools, due to Covid-19, and not in the rating.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαξιολόγηση εκπαιδευτικούen_US
dc.subjectαυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδαςen_US
dc.subjectανατροφοδότησηen_US
dc.subjectποιότητα της εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectcovid-19en_US
dc.subjectteacher evaluationen_US
dc.subjectschool unit self-assessmenten_US
dc.subjectquality of educationen_US
dc.titleΗ αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeThe evaluation of teachers in the history of modern Greek educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record