Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπάρμπας, Γεώργιος
dc.contributor.authorΑμοιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorAmoiridou, Eleni
dc.date.accessioned2022-09-27T11:32:09Z
dc.date.available2022-09-27T11:32:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2824
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα γίνεται προσπάθεια διερεύνησης των δυσκολιών των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην πρώιμη μαθηματική επάρκεια. Συγκεκριμένα με την βοήθεια του Κριτηρίου Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης γίνεται προσπάθεια πρώτον να εντοπιστούν οι μαθηματικές έννοιες στις οποίες εμφανίζουν δυσκολίες τα παιδιά με χαμηλή μαθηματική επάρκεια και δεύτερον να διερευνηθούν οι δυσκολίες των προνηπίων στα μαθηματικά και να συγκριθούν με την επίδοση των νηπίων προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσο υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στο επίπεδο της μαθηματικής επάρκειας των δύο ηλικιακών ομάδων οι οποίες φοιτούν στο ίδιο τμήμα. Η μελέτη εστιάζει στην έναρξη της σχολικής χρονιάς και στην μαθηματική επάρκεια που έχουν τα παιδιά εκείνη την χρονική στιγμή. Συνεπώς, χορηγήθηκε το Κριτήριο Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης σε ένα δείγμα 70 παιδιών προσχολικής ηλικίας, εκ των οποίων τα 35 ήταν προνήπια και τα 35 νήπια, και πραγματοποιήθηκαν αναλύσεις των αποτελεσμάτων. Τα ευρήματα έδειξαν ότι πρώτον τα παιδιά με χαμηλή μαθηματική επάρκεια δυσκολεύονται και στις λογικές διεργασίες αλλά και σε δραστηριότητες καταμέτρησης και εμφανίζουν δυσκολία αξιοποίησης των πληροφοριών και έλλειψη χρήσης στρατηγικών. Δεύτερον ότι ανάμεσα στα προνήπια και στα νήπια εμφανίζεται στατιστικά σημαντική διαφορά στο επίπεδο της μαθηματικής επάρκειας κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Απόρροια του δεύτερου αποτελέσματος είναι η σημαντικότητα της προσχολικής εκπαίδευσης για τα μαθηματικά και η ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τις δύο ηλικιακές ομάδες.__________________________________________________________________________________________________________________This research tries to investigate the difficulties faced by pre-school age children in early mathematical competence. More specifically, using the Utrecht Early Mathematical Competence Test there is an attempt to locate the mathematical concepts, in which students with low mathematical competency face difficulties and, secondly, to investigate the difficulties of prekindergarten students in mathematics, as well as compare them to the kindergarten students’ performance, in order to analyze whether there is a statistically significant difference between the level of mathematical competence of the two age groups of the same class. The study focuses on the beginning of the school year and the mathematical competence that students demonstrate at that specific time. Therefore, the Utrecht Early Mathematical Competence Test was distributed to a sample of 70 pre-school age children, from which 35 were prekindergarten and 35 kindergarten students, the results of which were analyzed. First of all, the findings showed that children with low mathematical competency also face difficulties in logical operations and counting activities. They also show inability to deploy information and lack of strategy use. Secondly, a statistically significant difference is found between prekindergarten and kindergarten students regarding their level of mathematical competence at the beginning of the school year. A corollary of the second result is the importance of pre-primary education as regards mathematics and the need for differentiated education for both age groups.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπρώιμη μαθηματική επάρκειαen_US
dc.subjectπροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectέννοια του αριθμούen_US
dc.subjectλογικές διεργασίεςen_US
dc.subjectearly mathematical competenceen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectnumber senseen_US
dc.subjectlogical operationsen_US
dc.titleΔυσκολίες παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης στην πρώιμη μαθηματική επάρκεια. Σύγκριση δυσκολιών προνηπίων-νηπίωνen_US
dc.title.alternativePre-primary education difficulties in early mathematical competence. Comparison of difficulties between pre-kindergarten and kindergarten studentsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record