dc.description.abstract | Η ΟΕΠΓ (CLIL) –στη λογική του τρίπτυχου: η γλώσσα της μάθησης, η γλώσσα για τη μάθηση, η γλώσσα μέσω της μάθησης –αποτελεί μία καινοτόμα προσέγγιση που επιχειρεί να συγκεράσει στοιχεία ολιστικά, δίνοντας έμφαση στο νόημα και συγχρόνως παρέχοντας ευκαιρίες για ουσιαστική χρήση της γλώσσας (Dalton – Puffer, 2007). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σχεδιάστηκε για μαθητές/τριες της Ε τάξης Δημοτικού Σχολείου στη Βόρεια Ελλάδα. Ο βασικός στόχος του ήταν να δημιουργήσει καινοτόμα εκπαιδευτικά escape rooms (δωμάτια απόδρασης) ώστε μέσω της ΟΕΠΓ (CLIL) να αναπτύξει τις δεξιότητες των μαθητών/τριών στη γλώσσα στόχο (την Αγγλική) και ταυτόχρονα να δώσει έμφαση στο περιεχόμενο και στο νόημα σε σχέση με τη γεωγραφία, την ιστορία και πτυχές του πολιτισμού των 9 γεωγραφικών διαμερισμάτων της Ελλάδας. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά για 5 μήνες, δίνοντας στους μαθητές/τριες την ευκαιρία να «ταξιδέψουν στις γειτονιές της Ελλάδας» και να αναπτύξουν ενδιαφέρον για τα μαθήματα της γεωγραφίας, της ιστορίας και του πολιτισμού, χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα –με μεγάλο ενθουσιασμό. Ποικίλα web2 εργαλεία, βίντεο, παιχνίδια, ιστοσελίδες και αυθεντικά υλικά ενσωματώθηκαν ώστε να ενισχυθεί η επικοινωνία στην αγγλική γλώσσα και να χρησιμοποιηθούν διάφορα είδη περιεχομένου για την ενίσχυση της γνώσης. Η αξιολόγηση και αποτίμηση του προγράμματος υποδεικνύει τα θετικά αποτελέσματα της ΟΕΠΓ (CLIL) στους μαθητές/τριες σε σχέση με την αγγλική (γλώσσα – στόχο) αλλά και με την εξοικείωσή τους με το περιεχόμενο. Το πρόγραμμα επίσης, ανέπτυξε ένα δημιουργικό, ενθουσιώδες περιβάλλον για τους μαθητές/τριες και κατάφερε να προωθήσει την ενεργή εμπλοκή και συμμετοχή τους.___________________________________________________________________________________________________________________________Content and Language Integrated Learning (CLIL) –based on the triptych: language of learning, language for learning and language through learning- is an innovative approach which attempts to comprise holistic features, focusing on the meaning and at the same time providing opportunities for purposeful language use (Dalton – Puffer, 2007). It is with this purpose that the particular CLIL programme was designed for 5th grade students of a Primary School, in Northern Greece. Its main aim was to create innovative educational escape rooms in order to adopt CLIL, to develop skills in the target language (English) and at the same time to emphasize context and meaning in terms of geography, history and cultural aspects of the 9 Greek geographical districts. The programme was piloted for 5 months, giving students the opportunity to “travel to Greek neighbourhoods” and enganging them in the subjects of geography, history and culture, using English, -with great enthusiasm. Various web2 tools, videos, games, websites were incorporated to provide authentic material so as to enhance communication in the English language and also to use different types of context so as to support knowledge. The assessment and evaluation of the programme indicated the positive effects of the CLIL approach on the students’ skills in English (TL) along with the significantly developed familiarization with the content. The project also developed a creative, enthusiastic setting for students and managed to promote active involvement and participation. | en_US |