Πολυμέσα και εκπαίδευση. Δημιουργία οπτικοακουστικού Περιεχομένου για την παρουσίαση των βασικών αρχών της Πολυμεσικής μάθησης
Abstract
Στις μέρες μας η εξέλιξη των ψηφιακών τεχνολογιών, των υπολογιστών και του διαδικτύου έχει επηρεάσει όλους τους τομείς ανάπτυξης. Ταυτόχρονα η χρήση της τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών έγινε σημαντικό μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος. Η διδασκαλία με τη χρήση πολυμέσων παρουσιάζει μια σοβαρή ανάπτυξη σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να αναπτύξει τους παιδαγωγικούς και τεχνολογικούς παράγοντες που συνδράμουν στην καλύτερη χρήση και αξιοποίηση των πολυμεσικών εφαρμογών στην εκπαίδευση, δια ζώσης και εξ’ αποστάσεως. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία προβάλει αυτήν την δυναμική και προσαρμοστική προσπάθεια ανάπτυξης της εκπαίδευσης και εστιάζει στην χρήση της ψηφιακής εφαρμογής του βίντεο. Μέσα από βιβλιογραφική εξέταση γίνεται αναφορά στις πολυμεσικές αρχές, σε παιδαγωγικές τεχνολογικές θεωρίες μάθησης, στο βίντεο και την εκπαιδευτική του εφαρμογή. Στη συνέχεια αναπτύσσονται θεωρητικά οι πολυμεσικές μέθοδοι διδασκαλίας, πως εφαρμόζονται στην τάξη για να συνεισφέρουν στη μάθηση και αναλύονται οι προϋποθέσεις της δημιουργίας και εφαρμογής εκπαιδευτικού βίντεο. Δημιουργήθηκαν βίντεο τα οποία περιγράφουν τις πολυμεσικές αρχές. Η συγκεκριμένη πολυμεσική εφαρμογή, το βίντεο, έχοντας το πλεονέκτημα της οπτικής αντίληψης, μεταφέρει στο μαθητή σε πολύ λίγο χρόνο το γνωστικό υλικό πολλών γραπτών σελίδων.________________________________________________________________________________________________________________________Nowadays the evolution of digital technologies, computers and the internet has affected all areas of development. At the same time, the use of information and communication technology has become an important part of the education system. Teaching using multimedia shows a serious development at all levels of education. The purpose of this paper is to develop the pedagogical and technological factors that contribute to the better use and utilization of multimedia applications in education, both live and distance. This master's thesis highlights this dynamic and adaptive effort to develop education and focuses on the usage of digital video application. Through a bibliographic examination, reference is made to the multimedia principles, to pedagogical technological learning theories, to the video and its educational application. Then the multimedia teaching methods are theoretically developed while we explain the way they are applied in the classroom to contribute to learning and are analyzed the conditions for the creation and implementation of an educational video. Videos have been created which describe the principles of multimedia. This particular multimedia application, the video, having the advantage of visual perception, transfers to the student the cognitive material of many written pages in a very short time.