dc.description.abstract | Η σχολική αυλή ως χώρος δύναται να αξιοποιηθεί στην καλλιέργεια των γνωστικών, κοινωνικών, ψυχοκινητικών και αναπτυξιακών δεξιοτήτων των παιδιών. Για να συμβεί όμως αυτό υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Αρχικά, η σχολική αυλή είναι απαραίτητο να είναι διαμορφωμένη με βάση τις ανάγκες των παιδιών και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Επίσης, είναι σημαντικό να εξασφαλίζει στον βαθμό του λογικού την ασφάλεια και την αισθητική. Τέλος, είναι θεμιτό να λειτουργεί ως μία υπαίθρια αίθουσα διδασκαλίας. Στην πράξη, η σχολική αυλή πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες σε κάθε άτομο που διαβιεί σε αυτήν κατά τη λειτουργία του σχολείου. Η σχολική αυλή είναι σημαντικό να εναρμονίζεται με τις αρχές της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, της συμπερίληψης και της ισότητας των ατόμων. Η παρούσα κατάσταση των σχολικών αυλών στην Ελλάδα και στον διεθνή χώρο, παρουσιάζει σχολικές αυλές που φέρουν έμφυλες διαστάσεις. Για τον λόγο αυτόν, αναζητήθηκαν απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις έμφυλες διαστάσεις της σχολικής αυλής. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίου. Φάνηκε πως το εκπαιδευτικό δυναμικό που συμμετείχε στην έρευνα επιθυμεί μία σχολική αυλή που δεν ενισχύει τις έμφυλες διακρίσεις, ωστόσο αναγνωρίζει πως η σχολική αυλή προς το παρόν δεν αποτελεί χώρο ισότητας και παιδαγωγικής._______________________________________________________________________________________________________________________Schoolyards should be used to cultivate the cognitive, social, psychomotor and developmental skills of children. But for this to happen there are certain conditions. Initially, schoolyards have to be designed based on the needs of the children and the teaching staff. It is also important to ensure safety and aesthetics, to a reasonable degree. Finally, it is legitimate to operate as an outdoor classroom. In practice, schoolyards should provide equal opportunities to every person living in them during the operation of the school. Schoolyards should be harmonized with the principles of Social Pedagogy, inclusion and equality of people. The current situation of schoolyards in Greece and in the international arena presents schoolyards that have gender dimensions. For this reason, views of primary school teachers were sought on the gender dimensions of the schoolyards. The research was conducted using a questionnaire. It seemed that the educational staff that participated in the research wants a schoolyard that does not reinforce gender discrimination. However, it recognizes that schoolyards are currently not an area of equality and pedagogy. | en_US |