Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεμονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΚούστα, Μαρία
dc.contributor.authorKousta, Maria
dc.date.accessioned2022-10-11T11:55:06Z
dc.date.available2022-10-11T11:55:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2892
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας, είναι η μελέτη των σχολικών βιβλίων ως προς τη χρήση τους από τους μαθητές και τις μαθήτριες με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Συγκεκριμένα, εξετάζεται αν προλαμβάνουν και αντιμετωπίζουν τις μαθησιακές δυσκολίες και αν υποστηρίζουν τους/ τις εκπαιδευτικούς στο σχεδιασμό ενός διαφοροποιημένου μαθήματος. Η επιλογή του θέματος προέκυψε, καθώς πολυάριθμες και διαχρονικές έρευνες αναγνωρίζουν τον ρόλο των σχολικών βιβλίων ως βασικό μέσο διδασκαλίας. Επιπρόσθετα, η όλο και αυξανόμενη ευαισθητοποίηση που αποκτά το ζήτημα της διαφορετικής ετοιμότητας και της ενεργής συμμετοχής στην κατάκτηση της γνώσης, προκάλεσαν την απορία για την επιρροή που μπορεί να ασκούν τα βιβλία στη διαμόρφωση ενός μαθήματος με ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά. Για το εμπειρικό μέρος της εργασίας, σχεδιάστηκε ερευνητικό εργαλείο που αποτελούταν από δεκατρία κριτήρια. Τα κριτήρια αυτά, συνδέονται με τη διδασκαλία ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και προέκυψαν από τις έρευνες των Agaliotis (2012), Bryant et al. (2008) και Jitendra et al. (2005). Μετά το σχεδιασμό του ερευνητικού εργαλείου, αναζητήθηκαν τα κριτήρια αυτά στα βιβλία της Α’ δημοτικού. Τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά και φανέρωσαν πως σημαντικό για την αποτελεσματική διδασκαλία είναι το βιβλίο εκπαιδευτικού. Εκείνο, καθώς παρουσιάζει περισσότερες δραστηριότητες και πληροφορίες για τους/ τις εκπαιδευτικούς, βοηθάει να οργανωθεί ένα διαφοροποιημένο μάθημα όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες, ανεξαρτήτως ρυθμού και ετοιμότητας, μπορούν να συμμετέχουν ενεργά. Τα αποτελέσματα αυτά, στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μερικοί/-ές στα μαθηματικά και στην παρότρυνση των εκπαιδευτικών να αναδιαμορφώνουν τη διδασκαλία τους μέχρι να προκύψουν τα καλύτερα για όλους μαθησιακά αποτελέσματα.___________________________________________________________________________________________________________________________ The aim of the current study was to evaluate the textbook use of students with math difficulties. It is evaluated whether they prevent and address learning difficulties and if they support teachers in the design of a differentiated course. Previous research recognizes the role of textbooks as a basic means of teaching and in addition with the ever-increasing awareness of different learning types, arises the question of how the textbooks can influence students learning opportunities. The research tool for the analysis, was consisting of thirteen criteria, that are known to be critical factors when teaching people with learning disabilities. They were derived from the researches of Agaliotis (2012), Bryant et al. (2008) and Jitendra et al. (2005). After the design of the framework, the math textbooks of the first grade in Greece were analyzed. The results showed that most of the criteria are present in the textbook and that the teacher's book plays an important role when it comes to effective teaching. As this textbook presents more activities and information for teachers, it helps them to organize a differentiated course where students can actively participate. These results aim to raise awareness of the difficulties that some face in mathematics and to encourage teachers to restructure the teaching process until the best learning outcomes are obtained.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectανάλυση σχολικών βιβλίωνen_US
dc.subjectμαθητές/μαθήτριες με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικάen_US
dc.subjectδιδακτικά μέσαen_US
dc.subjectβιβλία μαθηματικώνen_US
dc.subjecttextbook analysisen_US
dc.subjectstudents with math difficultiesen_US
dc.subjectlearning materialsen_US
dc.subjectmathematics textbooksen_US
dc.titleΑνάλυση του σχολικού βιβλίου της Α' τάξης των μαθηματικών σχετικά με τη δυνατότητα χρήσης του από μαθητές με δυσκολίες στα μαθηματικάen_US
dc.title.alternativeA textbook analysis of the first grade mathematics textbook regarding its use by students with mathematical difficultiesen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record