dc.description.abstract | Η περίοδος 1920- 1923 αποτελεί μία περίοδος «σταθμός» για την Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία. Η Μικρασιατική Καταστροφή επέφερε αλλαγές στην κοινωνικό-οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και κλόνισε την καθημερινότητα των κατοίκων της. Η έλευση παραπάνω από το 1/5 του πληθυσμού της χώρας προσφύγων δημιούργησε νέα δημογραφικά δεδομένα και ταυτόχρονα ένα νέο ζήτημα, την αποκατάσταση τους. Παρ’ όλες τις δυσκολίες που προέκυψαν κατά την εγκατάσταση τους το ελληνικό κράτος, με τη βοήθεια των συμμαχικών δυνάμεων, μπόρεσε να ανταποκριθεί στο έργο αυτό. Συγκεκριμένα η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και η Φλώρινα φάνηκε ότι μπόρεσε να αντέξει το βάρος αποκατάστασης και να δημιουργήσει ακόμα και νέους συνοικισμούς για αυτούς. Εκεί που επικεντρώνεται συγκεκριμένη Πτυχιακή Εργασία είναι στο εκπαιδευτικό κομμάτι τόσο της Ελλάδας όσο και της περιοχής της Φλώρινας στο πλαίσιο του προσφυγικού ζητήματος μέσα και από τη νομοθεσία της εποχής αλλά και από τον Θεσμό του Επιθεωρητή. Ο θεσμός αυτός δεν ήταν κάτι που δημιουργήθηκε εκείνη την εποχή αλλά υπήρχε ήδη από τα προηγούμενα χρόνια με άλλες μορφές: της εποπτείας της αξιολόγησης και της διοίκησης. Από το 1895 και επίσημα ο Επιθεωρητής ήταν αυτός που αξιολογούσε την υφιστάμενη κατάσταση των σχολείων αλλά και το γενικότερο χαρακτήρα των εκπαιδευτικών. Για την Φλώρινα επιθεωρητής το 1922 – 1923 αποτέλεσε ο Σλαβάρος ή Σλαβάρης, ο οποίος εξέτασε τόσο τις εκπαιδευτικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς της πόλης όσο και των γύρω χωριών.__________________________________________________________________________________________________________________________The period 1920-1923 is a "landmark" period for the Modern Greek History. The Asia Minor Catastrophe brought about changes in the socio-economic situation of Greece and shook the everyday life of its inhabitants. The arrival of the, more than 1/5 of the country’s population, refugees has created new demographic data and at the same time a big new issue, their rehabilitation. Despite all the difficulties that arose during their installation, the Greek State, with the help of the Allied Forces, was able to respond to this task. Specifically, the region of Western Macedonia and Florina seemed to have been able to withstand the burden of rehabilitation and even create new settlements for them. Where the specific Thesis is focused is on the educational part of both Greece and the region of Florina, in the context of the refugee issue through the legislation of that time and the Institution of the Inspector. This institution was not something that was created at that time but existed already in previous years in other forms: supervision, evaluation and administration. From 1895 and officially,
the Inspector was the one who evaluated the current situation of the schools and the general character of the teachers. For Florina, the inspector from 1922 to 1923 was Slavaros or Slavaris, who examined both the educational units and the teachers of the town and the surrounding villages. | en_US |