Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαυροπαλιάς, Τρύφων
dc.contributor.authorΠαύλου, Μαρία Ειρήνη
dc.contributor.authorPavlou, Maria Irini
dc.date.accessioned2022-10-12T08:26:48Z
dc.date.available2022-10-12T08:26:48Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2900
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ συνδιδασκαλία (co-teaching) αποτελεί μία από τις πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας στον εκπαιδευτικό τομέα, η οποία έχει στόχο να εντάξει μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά τμήματα των σχολικών ιδρυμάτων. Ειδικότερα, στον ελλαδικό χώρο έχει την τάση να εμφανίζεται μέσα από την αξιοποίηση ενός μοντέλου συνδιδασκαλίας που ονομάζεται Παράλληλη Στήριξη (Parallel Support). Σκοπός, λοιπόν, της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η αξιολόγηση του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης και συγκεκριμένα οι συνεργατικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών που την υλοποιούν. Για τον λόγο αυτό, διεξήχθη ποσοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 69 εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, η μεταξύ τους συνεργασία, όπως επίσης και η αποτελεσματικότητα του θεσμού της Παράλληλης στήριξης. Σύμφωνα με τις απαντήσεις των περισσότερων εκπαιδευτικών προέκυψε ότι η συνεργασία αλλά και η αποδοτικότητα της Παράλληλης που εφαρμόζουν στις τάξεις τους, αναδεικνύουν μία θετική εικόνα σε αρκετές πτυχές της συνδιδασκαλίας, σίγουρα όμως όχι σε όλες. Επιπρόσθετα, πολλοί εκπαιδευτικοί θέλησαν να τονίσουν τις κυριότερες ανάγκες που θα συμβάλλουν στην βελτίωση του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης. Από αυτές ξεχώρισαν η επικοινωνία, συνεργασία και ο σεβασμός, καθώς κατέλαβαν την πλειοψηφία των απόψεων των εκπαιδευτικών.______________________________________________________________________________________________________________Co-teaching is one of the most modern teaching methods in the educational field, which aims to integrate students with special educational needs in the general departments of schools. Particularly, in Greece it tends to appear through the utilization of a co-teaching model called Parallel Support. The purpose of this dissertation is, therefore, the evaluation of the Parallel Support program and specifically the collaborative skills of the teachers who implement it. For this reason, a quantitative survey was conducted, in which 69 teachers of General and Special Education of Primary Education participated. Specifically, the roles and responsibilities of teachers, the cooperation between them, as well as the effectiveness of the institution of Parallel Support were investigated. According to the answers of most teachers, it turned out that the cooperation and the efficiency of Parallel that they apply in their classrooms, highlight a positive outcome in several aspects of co-teaching, but certainly not in all. In addition, many educators wanted to emphasize the key needs that will help improve the Parallel Support program. Out of these, communication, cooperation, and respect stood out, as they captured most teachers' views.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσυνεργασίαen_US
dc.subjectσυνδιδασκαλίαen_US
dc.subjectπαράλληλη στήριξηen_US
dc.subjectδεξιότητεςen_US
dc.subjectcollaborationen_US
dc.subjectco-teachingen_US
dc.subjectparallel supporten_US
dc.subjectskillsen_US
dc.titleΔιερεύνηση των συνεργατικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξηςen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the collaborative skills of teachers implementing the parallel support programen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record