Show simple item record

dc.contributor.advisorΗλιάδου Τάχου, Σοφία
dc.contributor.authorΜίντζα, Ιωάννα
dc.contributor.authorMintza, Ioanna
dc.date.accessioned2022-10-12T08:46:15Z
dc.date.available2022-10-12T08:46:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2902
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρακάτω εργασία αφορά την απαρχή και την εξέλιξη οργάνωσης της Ειδικής Αγωγής στον διεθνή χώρο και στην Ελλάδα στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, δηλαδή από το 1900 ως το 1950. Καταρχάς, η εργασία αναφαίρετε στην αντίληψη για τα άτομα με ειδικές ανάγκες σε παλαιότερους χρόνους (Μεσαίωνας, 18ος αιώνας) αλλά και τον 19ο αιώνα που είναι η έναρξη της Ειδικής Εκπαίδευσης, έστω και μέσα από ιατρικές παρεμβάσεις και δομές που αφορούσαν τα άτομα με ειδικές ανάγκες, ώσπου να βρεθεί η ώρα των παιδαγωγών να εμπλακούν. Στο ίδιο μέρος αναφέρεται στην Ειδική Αγωγή από τις αρχές ως τα μέσα του 20ου αιώνα, στον διεθνή χώρο (Ευρώπη, Αμερική) προβάλλοντας χαρακτηριστικά και κριτήρια παθήσεων την αντιμετώπιση των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες (αναπηρία, κωφοί, άνθρωποι με ψυχικές, νοητικές και άλλες διαταραχές, προβλήματα λόγου, γραφής κ.ά.). είναι εμφανής πια στην χρονική αυτή περίοδο η ανάμειξη παιδαγωγών, ψυχολόγων, μελετητών πέρα από την ιατρική παρέμβαση των προηγούμενων αιώνων. Έπειτα η εργασία επικεντρώνεται στις απόπειρες που έγιναν για την ειδική αγωγή στην Ελλάδα από το 1900 – 1950. Γίνεται μια ιστορική αναδρομή για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο και αναφέρονται τα βασικά σημεία εξέλιξης της Ειδικής Αγωγής στον ελληνικό χώρο καθώς περιγράφεται και το ιστορικό πλαίσιο της περιόδου. Ακολουθούν τα νομοθετικά πλαίσια στην ιστορία της Ειδικής Αγωγής για την χρονική περίοδο 1900-1950, σε πολλές χώρες (Αγγλία, ΗΠΑ, Σουηδία, Σκωτία, Σοβιετική Ένωση και Ελλάδα). Κατόπιν αναφέρονται οι προσπάθειες ίδρυσης Ειδικών Σχολείων και Δομών Ειδικής Αγωγής στον διεθνή χώρο και κυρίως στην Ελλάδα την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Τέλος παρουσιάζεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την Ειδική Αγωγή την περίοδο εκείνη καθώς και βιογραφικά στοιχεία μερικών ελληνικών και ξένων παιδαγωγών με σημαντική προσφορά στην ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής στις αρχές του 20ου αιώνα, όπως και μέρος από το σημαντικό έργο τους._______________________________________________________________________________________________________________________The following work concerns the beginning and development of the organization of Special Education in the international arena and in Greece in the first half of the 20th century, that is, from 1900 to 1950. First of all, the work reflects on the perception of people with disabilities in earlier times (Middle Ages, 18th century) but also in the 19th century which is the beginning of Special Education, even through medical interventions and structures that concerned people with disabilities, until the time is found for educators to get involved. In the same part, he refers to Special Education from the beginning to the middle of the 20th century, in the international arena (Europe, America), highlighting characteristics and criteria of diseases, the treatment of people with special needs (disability, deaf, people with mental, mental and other disorders, speech, writing problems, etc.). It is now evident in this period of time the mixing of educators, psychologists, scholars beyond the medical interventions previous centuries. Then the work focuses on the attempts made for special education in Greece from 1900 to 1950. There is a historical retrospection for the specific period of time and the main points of development of Special Education in the Greek area are mentioned, as the historical context of the period is described. This is followed by the legislative frameworks in the history of Special Education for the period 1900-1950, in many countries (England, USA, Sweden, Scotland, Soviet Union and Greece). Then, the efforts to establish Special Schools and Special Education Structures are mentioned in the international arena and mainly in Greece at this time. Finally, the training of teachers for Special Education at that time is presented, as well as biographical data of some Greek and foreign educators with significant contribution to the development of Special Education in the early 20th century, as well as part of their important work.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectειδικοί παιδαγωγοίen_US
dc.subjectειδικά στοιχεία και δομέςen_US
dc.subjectειδική αγωγήen_US
dc.subjectνομοθετικό πλαίσιο ειδικής αγωγήςen_US
dc.subject«θεραπευτική» αγωγήen_US
dc.subjectspecial pedagoguesen_US
dc.subjectspecial elements and structuresen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectlegislative framework of special educationen_US
dc.subject«therapeutic» educationen_US
dc.titleΗ ιστορία της Ειδικής Αγωγής από τις αρχές έως τα μέσα του 20ού αιώναen_US
dc.title.alternativeThe history of Special Education from the beginning to the middle of the 20th centuryen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record