Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΚαλτσά, Μαρία
dc.contributor.authorKaltsa, Maria
dc.date.accessioned2022-10-13T09:08:44Z
dc.date.available2022-10-13T09:08:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2907
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ εκμάθηση της ξένης γλώσσας να αποτελεί δυναμική και εξελικτική διαδικασία, συνεισφέροντας στη νοητική, γνωστική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη του παιδιού. Ωστόσο, το ερώτημα για το ποια ηλικία είναι ενδεικτικότερη για την έναρξη εκμάθησης της ξένης γλώσσας, παραμένει ακόμη αναπάντητο, καθώς από τις διάφορες θεωρίες και έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, άλλες κάνουν λόγο για το ρόλο του περιβάλλοντος ενώ άλλες δίνουν βάση στη συμμετοχή των παιδιών στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο. Ανεξαρτήτως καταλληλότερης ηλικίας, υφίστανται καθοριστικοί συντελεστικοί παράγοντες που συντελούν στην αποτελεσματικότητα της πρώιμης εκμάθησης, όπως ποιοτική διδασκαλία, εμπειρία εκπαιδευτικών, και διδακτικά προγράμματα παιδοκεντρικού χαρακτήρα. Όσον αφορά τις απόψεις των γονέων απέναντι στην πρώιμη εκμάθηση της ξένης γλώσσας, φαίνεται και εδώ πως οι απόψεις διίστανται. Αφενός, υπάρχουν γονείς που αισθάνονται φόβο για την πρώιμη εισαγωγή της ξένης γλώσσας καθώς αναφέρουν ως ανασταλτατικούς παράγοντες την κούραση, την απώλεια ενθουσιασμού, τη βίωση πίεσης και αρνητικών συναισθημάτων προς τα σχολικά μαθήματα, αφετέρου, άλλοι γονείς τάσσονται υπέρ, δηλώνοντας την επιθυμία τους τα παιδιά τους να καταφέρουν να επικοινωνούν σε δύο γλώσσες σε ικανοποιητικό επίπεδο αλλά και μελλοντικά οφέλη, όπως επαγγελματική αποκατάσταση. Στην παρούσα έρευνα, διερευνώνται οι στάσεις και αντιλήψεις των γονέων απέναντι στην εισαγωγή της ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο και την πρώιμη εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στην πρωτοσχολική εκπαίδευση. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 50 γονείς με παιδιά νηπιαγωγείου και α’ και β δημοτικού και το εργαλείο συλλογής δεδομένων που αξιοποιήθηκε ήταν το Google Forms, με ανάλυση αποτελεσμάτων μέσω Excel. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, προέκυψε πως οι περισσότεροι γονείς διάκεινται θετικά απέναντι στην πρώιμη εκμάθηση, δηλώνοντας τα πολλαπλά οφέλη στο παιδί, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, ενώ παράλληλα φαίνεται πως και οι ίδιοι αφιερώνουν χρόνο στην εκμάθηση της αγγλικής στα παιδιά τους, καταφεύγοντας σε ποικίλες δραστηριότητες.__________________________________________________________________________________________________________________Learning a foreign language is a dynamic and evolutionary process, contributing to the mental, cognitive, social, and cultural development of the child. However, the question of what age is most indicative for the beginning of foreign language learning, still remains unanswered, as from the various theories and research that have been conducted, some talk about the role of the environment while others base the participation of children in wider social context. Regardless of age, there are crucial factors that contribute to the effectiveness of early learning, such as quality teaching, teacher experience, and child-centered teaching programs. Regarding the views of parents towards early learning of a foreign language, it seems here that the views differ. On the one hand, there are parents who feel fear for the early introduction of the foreign language as they report as inhibitory factors fatigue, loss of enthusiasm, experiencing stress and negative emotions towards school lessons, on the other hand, other parents are in favor, stating their desire to to be able to communicate in two languages at a satisfactory level but also for future benefits, such as vocational rehabilitation. In the present research, the attitudes and perceptions of the parents towards the introduction of the foreign language in the kindergarten and the early learning of the English language in the primary school education are investigated. The sample of the research consisted of 50 parents with kindergarten and primary and secondary school children and the data collection tool used was Google Forms, with analysis of results via Excel. The results of the research showed that most parents are positive about early learning, stating the multiple benefits to the child, both short-term and long-term, while at the same time it seems that they also spend time learning English to their children, resorting to various activities.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπρώιμη εκμάθησηen_US
dc.subjectξένη γλώσσαen_US
dc.subjectαγγλικάen_US
dc.subjectπαιδιάen_US
dc.subjectνηπιαγωγείοen_US
dc.subjectδημοτικόen_US
dc.subjectearly learningen_US
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectelementaryen_US
dc.titleΑπόψεις γονέων για την εισαγωγή της ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο και την εκμάθηση της ξένης γλώσσας στην πρωτοσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeParents' perspectives regarding the introduction of foreign languages in kindergarten and foreign language study in grade 1en_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record