dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τον σημαντικό ρόλο της ιστορίας και ιδιαίτερα
της τοπικής ιστορίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, από τις
μικρές ακόμη τάξεις του σχολείου, επιβάλλεται να γνωρίσουν την ιστορία και την ιστορία
του τόπου τους. Γνωρίζοντας την ιστορία του τόπου τους, προσεγγίζουν το ανθρώπινο
παρελθόν τους, εστιάζουν σε κοινότητες και μικρές κοινωνικές ομάδες και έρχονται σε
επαφή με τον πολιτισμό τους. Για τον λόγο αυτό θεωρείται επιτακτική η ανάγκη διδασκαλίας
της τοπικής ιστορίας. Ο σκοπός της εργασίας είναι η κατανόηση της έννοιας της ιστορίας
και η σημαντικότητα της μελέτης της τοπικής ιστορίας. Αρχικά, θα γίνει μια αναφορά στην
έννοια της ιστορίας προκειμένου να κατανοήσουμε την έννοια της τοπικής ιστορίας και μια
σύγκριση ανάμεσα στην διδασκαλία της τοπικής ιστορίας και την διδασκαλία της γενικής
ιστορίας. Στην συνέχεια θα παρατεθεί η τοπική ιστορία της κοινότητα Σίνδου κατά τον 20ο
αιώνα. Τέλος, θα παρουσιαστεί η πρόταση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος με τον τίτλο
«Μαθαίνω τον τόπο μου», βασισμένο στην τοπική ιστορία της Σίνδου έτσι ώστε οι μαθητές
και οι μαθήτριες να αποκτήσουν γνώσεις για τον τόπο τους, να αναπτύξουν ερευνητικές
δεξιότητες και να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον τους για την ιστορία του τόπου τους μέσα
από διάφορες δραστηριότητες._______________________________________________________________________________________________________________This diploma thesis deals with the important role of history and especially local history in the
educational process. The students, from the very young classes of the school, are required to
know the history and the history of their place. Knowing the history of their place, they
approach their human past, focus on communities and small social groups and come in
contact with their culture. For this reason, teaching local history is considered imperative.
The purpose of this diploma thesis is to understand the meaning of history and the importance
of studying local history. Firstly, a reference will be made to the meaning of history in order
to understand the meaning of local history and a comparison between the teaching of local
history and the teaching of general history. Then will be represented the local history of the
community of Sindos during the 20th century. Finally, the proposal of an educational
program entitled “Learning my place” will be presented, based on the local history of Sindos,
so that students can gain knowledge about their place, develop research skills and mobilize
their interest for the history of their place through various activities. | en_US |