dc.description.abstract | Η εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας εστιάζει στην πλαστική και οπτική αισθητική του Κυκλαδικού, Μινωικού και Μυκηναϊκού πολιτισμού στην σύγχρονη εκπαίδευση.
Η πολιτιστική δημιουργία είναι κατεξοχήν χώρος που ενώνει πολιτισμούς και νοοτροπίες. Διαρρηγνύοντας τα σύνορα του χρόνου και ευνοώντας ένα πνευματικό ταξίδι στο παρελθόν, ασκεί διαμεσολαβητικό ρόλο στους διαφορετικούς ορισμούς της πραγματικότητας, προασπίζει την ταυτότητα και τη διαφορά ως σχέση συμβίωσης και αλληλοσυμπλήρωσης. Η Εκπαίδευση μπορεί να αναδείξει αυτή τη δυνατότητα με την προοπτική οι διάφορες ταυτότητες να μεταβληθούν σε θετική εμπειρία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί παραγωγικά στη διάθεση του καθενός να κατανοεί.
Η άρρηκτη σχέση ανάμεσα στον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση καθιστά επιτακτική και αυτονόητη την ανάγκη να αναζητούμε διαρκώς νέους τρόπους μέσω των οποίων ο Πολιτισμός, στις διάφορες εκδοχές του, να μπορέσει να προσεγγίσει ολοένα και μεγαλύτερες κοινωνικές ομάδες. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού άλλωστε δεν εξαντλείται μόνο στη μετάδοση της γνώσης. Ο εκπαιδευτικός οφείλει επίσης να μεταλαμπαδεύει και να εμπνέει αξίες. Και οι πολιτιστικές αξίες, ιδιαίτερα στη χώρα μας, μία χώρα με πλούσια πολιτισμική παράδοση, οφείλουν να βρίσκονται ψηλά στη κλίμακα των προτεραιοτήτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος
Με βάση τα παραπάνω, γίνεται μια εικαστική προσαρμογή ως παιδαγωγική αξιοποίηση των ειδωλίων του Κυκλαδικού πολιτισμού , με έμφαση στην κλίμακα και την μορφική τελειότητα διαμέσου της γλυπτικής μορφής τέχνης. Η εικαστική αυτή πρόταση- προτεινόμενη μέθοδος διδασκαλίας, προτείνεται τόσο για την πρώτη όσο και τη δεύτερη εκπαιδευτική βαθμίδα, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του συγκεκριμένου πολιτισμού καθώς και με το υλικό και την προοπτική. Καθώς μέσω της διαδικασίας αυτής, η αυτή καθ’ αυτή γνώση γίνεται άμεσα απτή και κατανοητή, αφού οι ίδιοι οι μαθητές καλούνται με βάση τα όσα έχουν κατανοήσει για την τεχνοτροπία, την κλίμακα κ.ά. του Κυκλαδικού πολιτισμού να δημιουργήσουν τα δικά τους ειδώλια.
The preparation of this work focuses on plastic and visual appeal of the Cycladic , Minoan and Mycenaean culture in modern education . Cultural creation is eminently possible that unites cultures and mentalities. Breaking the borders of time and promoting a spiritual journey into the past, exercise a mediating role in the different definitions of reality, defend the identity and difference as compared coexistence and complementarity. Education can bring this feature to view the different identities to turn into a positive experience that can be used productively at the disposal of everyone to understand.
The inseparable link between the Culture and Education makes imperative and self-evident the need to constantly look for new ways through which the culture, its different variants, it can reach more and more social groups. The teacher's role, moreover, not only running in the transmission of knowledge. The teacher must also disseminates and inspiring values. And cultural values, especially in our country, a country with a rich cultural tradition, should be located high on the scale of our education system priorities
Based on the above, it is a visual adjustment pedagogical use of figurines of the Cycladic civilization , focusing on scale and morphic perfection through the art form of sculpture . The visual sentence; she proposed teaching method is proposed for both the first and the second level of education so that pupils come into contact with the art of that culture as well as the material and perspective . As through this process , such as such knowledge is readily palpable and understandable , since the students are based on what they understand about the style , scale , etc. themselves the Cycladic culture to create their own idols . | el_GR |