Η συμβολή των μύθων του Αισώπου στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων με στόχο την καλλιέργεια δημιουργικής γραφής στο νηπιαγωγείο
Abstract
Στην παρούσα εργασία θα προσεγγίσουμε τη ζωή και το έργο του αρχαίου παραμυθά Αισώπου. Στη συνέχεια θα μελετήσουμε τους τρόπους που οι μύθοι του επηρεάζουν εδώ και αιώνες την αγωγή και εκπαίδευση παιδιών σε όλο τον κόσμο. Η διδακτική των μύθων του μέσα από την λογοτεχνία των παραμυθιών με ζώα, παραμένει ιδιαίτερη και μοναδική μέχρι σήμερα. Παράλληλα οι μεταγενέστεροι συγγραφείς της παιδικής λογοτεχνίας έχουν επηρεαστεί σε σημαντικό βαθμό από τον Αίσωπο, ενώ συναντάμε αρκετά στοιχεία διακειμενικότητας στα έργα τους. Λαμβάνοντας υπόψη μας τα παραπάνω θα εστιάσουμε στο πώς μπορούν να αξιοποιηθούν οι μύθοι αυτοί στον σχεδιασμό και ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και διδακτικού σεναρίου, με διδακτικό στόχο την κατάκτηση της δημιουργικής γραφής στην προσχολική εκπαίδευση.
In the present study we are going to approach the life and work of the ancient fabulist Aesop. Then, we are going to study the ways his fables have influenced for centuries the upbringing and education of children around the world. The didactic of his fables through the literature of animal tales, remains special and unique to this day. At the same time, Aesop’s influence on subsequent children's literature authors has been extremely pervasive, while we find several elements of intertextuality in their works. Taking all these under consideration, we are going to focus on how these fables can be used in the planning and development of educational scenarios, having as teaching goal mastering creative writing in the first stages of pre-school education.