Ο Τρομάρας του Γ. Μ. Βιζυηνού : διδακτική προσέγγιση στα παιδιά προσχολικής ηλικίας
Abstract
Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια, μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής - παιδαγωγικής διαδικασίας, το διήγημα «Ο Τρομάρας» του Γ. Μ. Βιζυηνού να αποτελέσει το έναυσμα, ώστε παιδιά προσχολικής ηλικίας να εξοπλιστούν με αυτοτελή και ολοκληρωμένη σκέψη και να μυηθούν στη σύγχρονη κοινωνικοιστορική πραγματικότητα, με συγκεκριμένες μεθόδους προσέγγισης. Παράλληλα, στοχεύει στο να καλλιεργήσουν την ευαισθησία και το σεβασμό για το φυσικό περιβάλλον και τους συνανθρώπους τους και να αναπτύξουν την ικανότητά τους να δρουν δημιουργικά και δημοκρατικά μέσα στο κοινωνικό σύνολο. Ταυτόχρονα, κέντρο του ενδιαφέροντος και της προσοχής καθίσταται η ενδυνάμωση της προσωπικής ταυτότητας των παιδιών που δομείται μέσω της ενίσχυση της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης τους.
In the present study, an effort is made, within the framework of the educational-pedagogical process, the short story of G. Vizyinos; «O Tromaras» to be the trigger for preschool children to be equipped with independent and integrated thinking and to be introduced to the modern socio-historical reality with specific methods of approach. At the same time, it aims to cultivate sensitivity and respect for the natural environment and their fellow human beings and to develop their ability to act creatively and democratically within society as a whole. At the same time, the centre of interest and attention becomes the strengthening of the personal identity of the children, which is structured through the strengthening of their self-perception and self-esteem.