Η παιδαγωγική αξία των οπτικοακουστικών αφηγημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Η κυριαρχία της εικόνας στη σύγχρονη εκπαίδευση είναι πλέον αδιαμφισβήτητη. Η εξοικείωση των παιδιών με την τεχνολογία ανοίγει νέα πεδία προς διερεύνηση στο χώρο της εκπαίδευσης. Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς των παιδιών και καθορίζουν ένα νέο κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο μεγαλώνουν. Κυρίαρχη θέση στην προτίμησή τους κατέχει ο κινηματογράφος ο όποιος συναρπάζει παιδιά, νέους και ενήλικες. Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να αποδείξει πώς η κινηματογραφική τέχνη δύναται να αποτελέσει πηγή δημιουργικής μάθησης για τους μαθητές του Δημοτικού. Ο κινηματογράφος εάν χρησιμοποιηθεί σωστά από μεθοδολογικής πλευράς, μπορεί να συμβάλλει με μοναδικό τρόπο στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών στο συναισθηματικό, βουλητικό και γνωστικό τομέα. Η χρησιμοποίηση του κινηματογράφου στο σχολείο ως παιδαγωγικό μέσο βοηθάει στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και του σεβασμού στην ετερότητα ανεξαρτήτως ρόλου, ηλικίας, καταγωγής. Η χρήση εικονικού διδακτικού υλικού αναπτύσσει τις δεξιότητες παραγωγής γραπτού κειμένου και βοηθάει στην παραγωγή και οργάνωση ιδεών.
Abstract
The dominance of the image in modern education is now indisputable. Acquainting children with technology opens up new fields to explore in the field of education. Mass media are an integral part of children's daily lives and define a new social and cultural context in which they grow up. Cinema, which fascinates children, young people and adults, occupies a dominant position in their preference. The aim of this thesis is to demonstrate how cinematography can be a source of creative learning for Primary School students. Cinema, if used correctly from a methodological point of view, can contribute in a unique way to the development of children's personality in the emotional, volitional and cognitive areas. The use of cinema in school as a pedagogical tool helps to develop empathy and respect for otherness, regardless of role, age, origin. Using virtual teaching materials develops writing skills and helps generate and organize ideas.