Σημεία και σημαινόμενα στο λαϊκό παραμύθι. Μελέτη περίπτωσης: Τα οχτώ παραμύθια της Φλώρινας
Abstract
Οι άνθρωποι σε κάθε εποχή ήθελαν να ακούν και να διαβάζουν παραμύθια. Ειδικά τα παιδιά δεν είναι λίγες οι φορές που τα επιλέγουν για να ταξιδέψουν σε διαφορετικούς κόσμους όπου κανένας δεν τα περιορίζει και δεν τους θέτει κανόνες. Τα λαϊκά παραμύθια είναι αυτά που είναι πιο διαδεδομένα, εφόσον δεν υπάρχει περιοχή σε όλο τον κόσμο που να μην τα έχει στην παράδοση της. Πάρα πολλοί μελετητές έχουν διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να προσεγγίσει τα πολύ σημαντικά αυτά στοιχεία του πολιτισμού. Οι συμβολισμοί που περιέχουν είναι πολλοί και συμβάλλουν στον έμμεσο διδακτισμό που τα ίδια προσφέρουν. Εξαιτίας αυτού μία πολύ καλή μέθοδος ανάλυσης τους είναι η σημειωτική. Αυτήν ακριβώς ακολουθήθηκε και για την η συγκεκριμένη έρευνα, η οποία αφορά την ανάλυση της συλλογής «Οχτώ παραμύθια της Φλώρινας» του Μίμη Σουλιώτη. Είναι η πιο κατάλληλη μέθοδος για να γίνουν φανερά όλα τα κρυφά νοήματα που τα ίδια περιλαμβάνουν καθώς και οι συμβολισμοί τους.
People in every age wanted to hear and read fairy tales. Children in particular are often the ones who choose to travel to different worlds where no one restricts them and sets rules for them. Popular fairy tales are the most widespread, since there is no area in the world that has no tradition in them. Too many scholars have explored the ways in which one can approach these very important elements of culture. The symbols they contain are many and contribute to the indirect teaching that they themselves offer. Because of this a very good method of analyzing them is semantics. This is precisely the case with this particular research, which deals with the analysis of Mimi Souliotis' “Eight Fairy Tales From Florina”. It is the most appropriate method for revealing all the hidden meanings that they themselves contain as well as their symbols.