Show simple item record

dc.contributor.advisorΔεσλή, Δέσποινα
dc.contributor.authorΤσιάτση, Χριστίνα
dc.contributor.authorTsiatsi, Christina
dc.date.accessioned2023-01-20T11:42:23Z
dc.date.available2023-01-20T11:42:23Z
dc.date.issued2022-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3095
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να μελετήσει τις επιδόσεις και τις στρατηγικές των παιδιών στις υπολογιστικές εκτιμήσεις με ποσοστά και τον ρόλο του πλαισίου σε αυτές. Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκαν και παρουσιάστηκαν σε 42 παιδιά (22 της Στ΄ τάξης και 20 της Β΄ Γυμνασίου) δύο έργα, τα οποία ζητούσαν από αυτά να πραγματοποιήσουν κατ’ εκτίμηση υπολογισμούς με ποσοστά σε δοκιμασίες χωρίς πλαίσιο (Έργο 1) και σε δοκιμασίες με πλαίσιο (Έργο 2). Η γενική επίδοση των συμμετεχόντων βρέθηκε ικανοποιητική και δεν επηρεάστηκε από την ηλικία, καθώς οι μαθητές των δύο τάξεων σημείωσαν παρόμοια ποσοστά επιτυχίας. Αν και δεν εντοπίστηκαν ηλικιακές διαφορές στη γενική επίδοση, οι δύο ηλικιακές ομάδες επηρεάστηκαν διαφορετικά από την ύπαρξη πλαισίου. Ενώ οι μαθητές μικρότερης ηλικίας κατέληξαν σε λιγότερο επιτυχείς εκτιμήσεις στις δοκιμασίες με πλαίσιο, η επίδοση των μαθητών μεγαλύτερης ηλικίας δεν διαφοροποιήθηκε από την παρουσία πλαισίου. Ωστόσο, οι μαθητές και των δύο ηλικιακών ομάδων ευνοήθηκαν σημαντικά από το μικρό μέγεθος των εμπλεκόμενων αριθμών στα ποσοστά (κάτω του 50%). Τέλος, οι συμμετέχοντες κατέφυγαν κυρίως σε αλγοριθμικές στρατηγικές για την εκτέλεση των κατ’ εκτίμηση υπολογισμών.____________________________________________________________________________________________________________________The purpose of the present study was to examine students’ performance and strategies and the role of context in computational estimations with percentages. For this purpose, two tasks were designed and presented to 42 children (22 6th graders and 20 8th graders), asking them to estimate computational results with percentages in six non-context-based problems (Task 1) and six context-based problems (Task 2). Participants’ overall performance was satisfactory and wasn’t affected by age, with the students of both grades having similar success rates. Although no age differences were identified, both age groups were differently affected by the presence of context. While younger participants made less successful estimations in context-based problems, the performance of the older ones was not differentiated by the presence of context. However, estimations provided by both age groups were significantly favored by the small size of the involved numbers concerning percentages (under 50%). Last, participants used mostly algorithmic strategies for their computational estimationsen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectυπολογιστικές εκτιμήσειςen_US
dc.subjectποσοστάen_US
dc.subjectπλαισιωμένα προβλήματαen_US
dc.subjectμη πλαισιωμένα προβλήματαen_US
dc.subjectcomputational estimationsen_US
dc.subjectpercentagesen_US
dc.subjectcontext-based tasksen_US
dc.subjectcontext-free tasksen_US
dc.titleΥπολογιστικές εκτιμήσεις με ποσοστά: Ο ρόλος του πλαισίουen_US
dc.title.alternativeComputational estimations with percentages: The role of contexen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record