dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια μελέτης των συμπεριφορών των μαθητών κατά τον χειρισμό των παρενθέσεων. Η έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές χειρίζονται τις αριθμητικές παραστάσεις ως προς την προτεραιότητα των πράξεων σε σχέση με το αν υπάρχουν ή όχι παρενθέσεις και αν οι παρενθέσεις έχουν σημαντικό ρόλο για τους μαθητές. Επιπλέον, θα μελετηθεί η ικανότητα των μαθητών για σημασιολογική διαφοροποίηση των μαθηματικών αντικειμένων εντός των παρενθέσεων και η ικανότητα δημιουργίας λεκτικού προβλήματος από αριθμητική παράσταση και νοηματοδότησης παράστασης σε σχέση με δοθέν λεκτικό πρόβλημα. Είναι μια μελέτη περιορισμένων περιπτώσεων σε μικρό δείγμα και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ενός ερωτηματολογίου το οποίο απαντήθηκε μέσω συνεντεύξεων. Στην έρευνα συμμετείχαν 5 μαθητές Β΄ και Γ΄ γυμνασίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές νιώθουν ασφάλεια με την ύπαρξη των παρενθέσεων. Όταν υπάρχουν παρενθέσεις στην αριθμητική παράσταση, οι μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα ξεκινάνε υπολογίζοντας τις πράξεις μέσα σε αυτές και έπειτα συνεχίζουν από αριστερά προς τα δεξιά. Σε παραστάσεις χωρίς παρενθέσεις συχνά δεν ακολουθούν την προτεραιότητα των πράξεων. Επιπλέον, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι μαθητές του δείγματος της έρευνας καταφέρνουν να νοηματοδοτήσουν απλές αριθμητικές παραστάσεις αλλά δυσκολεύονται να διαφοροποιήσουν σημασιολογικά τις παρενθέσεις. Τέλος, κατά την μετατροπή λεκτικού προβλήματος σε αριθμητική παράσταση συχνά δεν χρησιμοποιούν αναγκαίες παρενθέσεις ή χρησιμοποιούν περιττές.____________________________________________________________________________________________________________________________In this work, an attempt is made to study students' behaviors when handling parentheses. The research aims to investigate how students handle numerical expressions in terms of the priority of operations in relation to whether or not parentheses are present and whether parentheses have an important role for students. In addition, students' ability to semantically differentiate the mathematical objects within parentheses and the ability to create a verbal problem from a numerical representation and give meaning to a representation in relation to a given verbal problem will be studied. It is a limited case study in a small sample and the data was collected through a questionnaire which was answered through interviews. Five (5) middle school students participated in the research. The results of the survey showed that students feel safe with the existence of parentheses. When there are parentheses in the number expression, students who participated in the study, start by calculating the operations inside them and then continue from left to right. In performances without parentheses, they often do not follow the order of operations. In addition, according to the results, the subjects manage to give meaning to simple numerical expressions but have difficulty in semantically differentiating parentheses. Finally, when converting a verbal problem into a numerical expression, they often do not use necessary parentheses or use unnecessary ones. | en_US |