dc.description.abstract | Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα μαθηματικά αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Οι ανισώσεις, όπως και οι εξισώσεις, συνιστούν ένα βασικό κομμάτι των μαθηματικών σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έννοιες όπως οι ανισώσεις και η μεταβλητή σηματοδοτούν το πέρασμα από την αριθμητική στην άλγεβρα.
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην κατανόηση των δυσκολιών και των λαθών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές σχετικά με την επίλυση αλγεβρικών ανισώσεων. Συγκεκριμένα, στοχεύει στη μελέτη του τρόπου με τον οποίο η κατανόηση της πυκνής δομής των ρητών αριθμών, η αντίληψη της έννοιας της μεταβλητής με εστίαση στις τιμές που μπορεί να λάβουν οι μεταβλητές και η διαχείριση των μαθηματικών πράξεων μεταξύ αριθμών και μεταβλητών, επιδρούν στην κατανόηση της έννοιας της ανίσωσης και στην ερμηνεία των λύσεων της.
Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 57 μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Α΄ και Β΄ τάξης ενιαίου Λυκείου. Εργαλείο της έρευνας αποτέλεσε ένα ερωτηματολόγιο 16 ερωτήσεων, το οποίο δόθηκε στους συμμετέχοντες προς συμπλήρωση. Τέλος, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι πολλά λάθη στις ανισώσεις οφείλονταν σε δυσκολία κατανόησης της πυκνότητας των ρητών αριθμών, της έννοιας της μεταβλητής καθώς και του τρόπου επίλυσης των ανισώσεων.______________________________________________________________________________________________________________________Mathematics is an integral part of our daily lives. Inequalities, like equations, are a key part of high school math. Concepts such as inequalities and variables signal the transition from arithmetic to algebra.
The present work aims to understand the difficulties and mistakes faced by students in solving algebraic inequalities. Specifically, it aims to study how understanding the dense structure of rational numbers, understanding the meaning of the variable with a focus on the arithmetic values that variables can take, and results of operations between numbers and variables, affects there understanding the concept of inequality and the interpretation of its solutions.
The research sample consists of 57 students of secondary education of high school and the second grade of high school. The research tool was a questionnaire of 16 questions, which was given to the participants to complete. In the end, the results showed that many errors in inequalities were due to difficulty in understanding the density of explicit numbers, the meaning of the variable and how to solve inequalities. | en_US |