Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαραφύλλης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΦουδούλης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorFoudoulis, Theodoros
dc.date.accessioned2023-01-23T09:09:49Z
dc.date.available2023-01-23T09:09:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3113
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικήςen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία μελετάται η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που πραγματοποιήθηκε το 1976. Τρία χρόνια μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, κατόπιν μιας επταετίας κατά την διάρκεια της οποίας είχε εγκαθιδρυθεί η χούντα των Συνταγματαρχών. Κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης επταετίας, στην παιδεία επανήλθαν αναχρονιστικές πρακτικές, μαθήματα καταργήθηκαν, τα διδακτικά εγχειρίδια και η διδασκαλία προσαρμόστηκαν στις επιταγές του καθεστώτος. Ως αποτέλεσμα, με την πτώση της χούντας, η θέσπιση εκπαιδευτικών αλλαγών κρίθηκαν απαραίτητες, καθώς εξέφραζαν το λαό, τις επικρατούσες απόψεις των ευρωπαϊκών κρατών, ενώ αποτελούσαν και μια ευθυγράμμιση με το περιβάλλον προοδευτικό κλίμα, το οποίο απαιτούσε σαρωτικές αλλαγές σε πλήθος ζητημάτων. Στα βασικά σημεία της μεταρρύθμισης προβλεπόταν η εφαρμογή της Δημοτικής Γλώσσας, με ταυτόχρονη κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών. Η καθιέρωση της Δημοτικής Γλώσσας, επικρίθηκε αρκετά εφόσον για κάποιους ήταν απαραίτητη και έδωσε λύση στο γλωσσικό ζήτημα το οποίο απασχολούσε την ελληνική κοινωνία από το 1832 και μετά ενώ για άλλους αποτελούσε απομάκρυνση από τις ρίζες της γλώσσας, γεγονός που θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις στο μέλλον. Επιπλέον, καθιερώθηκε η εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, ενώ η εκπαίδευση αποτέλεσε μια δωρεάν παροχή σε όλο της το εύρος από την Πρωτοβάθμια μέχρι την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τέλος, σημαντική ήταν και η θέσπιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, που θεσμοθετήθηκε προκειμένου η χώρα να ευθυγραμμιστεί με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, στο οποίο η Τεχνική Εκπαίδευση αποτελούσε σημαντικό ποσοστό. Εν τούτοις, αν και επρόκειτο για ισότιμη εκπαίδευση ο τρόπος εφαρμογής, η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή, η έλλειψη διδακτικών εγχειριδίων, η διδασκαλία από εκπαιδευτικούς χωρίς πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών, οδήγησαν στην αντίληψη μιας κατώτερης εκπαίδευσης, που εφαρμόστηκε με προχειρότητα και ενέτεινε τον ταξικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης.____________________________________________________________________________________________________________________________The present work is studied the educational reform held in 1976. Three years after the restoration of democracy, after a seven -year period, the junta of the colonels had been established. During this seven -year period, anachronistic practices were reinstated, lessons were abolished, textbooks and teaching were adapted to the regime's dictates. As a result, with the fall of the junta, the introduction of educational change was deemed necessary, as they expressed the people, the prevailing views of European states, and were also a progressive climate alignment, which required sweeping changes to a number of issues. The key points of the reform provided for the application of the municipal language, while removing the teaching of ancient Greek. The establishment of the municipal language was quite criticized for some for some and gave a solution to the linguistic issue that has been a concern for Greek society since 1832, while others were removing the roots of the language, which would have adverse effects in the future. In addition, nine -year compulsory education was established, while education was a free benefit in the full range from primary to higher education. Finally, it was also important to establish technical training, which was instituted in order for the country to be aligned with European evidence, in which technical education was a significant proportion. However, although it was an equal education how to apply, the incomplete logistical infrastructure, the lack of teaching textbooks, the teaching of teachers without a university degree, led to the perception of a lower education, which was applied with a teaching .en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectεκπαιδευτική μεταρρύθμισηen_US
dc.subjectδικτατορίαen_US
dc.subjectμεταπολίτευσηen_US
dc.subjectδημοτική γλώσσαen_US
dc.subjectτεχνική εκπαίδευσηen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecteducational reformen_US
dc.subjectdictatorshipen_US
dc.subjecttransitionen_US
dc.subjectmunicipal languageen_US
dc.subjecttechnical educationen_US
dc.titleΗ Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 και οι πολιτικές που επιχειρούν να εφαρμόσουν. Απόψεις μαθητών για την εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeThe educational reformation of 1976 and the Policy that was implemented. Students' viewpoints concerning educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record