dc.contributor.advisor | ΤΖεκάκη, Μαριάννα | |
dc.contributor.author | Παπλωματά, Χρυσούλα | |
dc.contributor.author | Paplomata, Chrysoula | |
dc.date.accessioned | 2023-01-23T09:28:58Z | |
dc.date.available | 2023-01-23T09:28:58Z | |
dc.date.issued | 2022-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3116 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών | en_US |
dc.description.abstract | Τα Μαθηματικά είναι μια επιστήμη που χαρακτηριστικά και στρατηγικές της διέπουν πολλές εκφάνσεις της ρουτίνας και ζωής μας. Ιδιαίτερα στη σχολική ζωή των παιδιών-μαθητών κατέχει ένα σημαντικό κομμάτι της μαθησιακής εξέλιξής τους καθώς συνδυάζεται με την ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων και νοητικών στρατηγικών, όπως αυτής της Επίλυσης προβλήματος. Ως ένα σημαντικό υποστηρικτικό θεωρητικό εργαλείο που υποβοηθά τα παιδιά-μαθητές να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα επίλυσης προβλήματος αναδύεται η «αναπαράσταση». Εάν οι μαθητές εξοικειωθούν από νωρίς στη σχολική τους ζωή με τη χρήση αναπαραστάσεων και εκτίθενται να επιλέγουν το σωστό είδος αυτών, τότε θα καταφέρνουν απρόσκοπτα να διαμορφώνουν ορθούς συλλογισμούς αναφορικά με την επίλυση προβλημάτων και να καταλήγουν εν τέλει σε λήψη κατάλληλων αποφάσεων. Η παρούσα εργασία, λοιπόν, φιλοδοξεί να προβάλλει τις αναπαραστάσεις και ειδικότερα τις οπτικές αναπαραστάσεις ως ένα νοητικό εργαλείο στη διάθεση των παιδιών-μαθητών για να επικοινωνούν ιδέες τους και να εξωτερικεύουν γνωστικά σχήματά τους αναφορικά με την επίλυση προβλημάτων που συναντούν από τα πρώτα στάδια της σχολικής ζωής τους και συνεχίζουν να διαχειρίζονται για όλο το υπόλοιπο αυτής.________________________________________________________________________________________________________________________Maths is a science of which traits and strategies affect many aspects of our routine and life. Especially in children’s-students’ school life, Maths plays an important part in their learning development since it is combined with the evolvement of important skills and mental strategies, such as Problem solving. Moreover, “Representations” arise as an important, supportive theoretical tool that facilitates children-students to develop the Problem-solving skill. If students get engaged in activities promoting the use of representations early in their school life and they are exposed to choosing the right type of them, then they will manage to form right thinking and reasoning strategies effortlessly regarding problem solving and ultimately be led to appropriate decision making. Therefore, this present work aspires to present representations and specifically the visual ones as a cognitive tool at children’s-students’ disposal so as to communicate their ideas and externalize their cognitive schemas regarding the resolution of problems which they have encountered since the first stages of their school life and continue to cope with for the rest of it. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | αναπαράσταση | en_US |
dc.subject | είδη αναπαραστάσεων | en_US |
dc.subject | οπτικές αναπαραστάσεις | en_US |
dc.subject | επίλυση προβλήματος | en_US |
dc.subject | στάδια επίλυσης προβλήματος | en_US |
dc.subject | representation | en_US |
dc.subject | types of representations | en_US |
dc.subject | visual representations | en_US |
dc.subject | problem solving | en_US |
dc.subject | stages of problem solving | en_US |
dc.title | Αναπαραστάσεις σε κάθε στάδιο επίλυσης του προβλήματος | en_US |
dc.title.alternative | Represantations at each stage of problem solving | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |