dc.description.abstract | Η προφορική ιστορία ξεκίνησε ως ριζοσπαστικό κίνημα στα μέσα του 20ου αιώνα. Η συγκεκριμένη μέθοδος φέρνει στο προσκήνιο όλες τις κοινωνικές τάξεις που είχε αποκλείσει η παραδοσιακή ιστοριογραφία.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη χρήση της μεθόδου της προφορικής ιστορίας από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στο πρώτο μέρος, θα επικεντρωθούμε σε διάφορες θεωρητικές προσεγγίσεις που αφορούν τη μέθοδο της προφορικής ιστορίας. Ειδικότερα, θα παρουσιάσουμε τις χώρες που αναπτύχθηκε η μέθοδος της προφορικής ιστορίας, τη σχέση της με την «Ιστορία από τα κάτω», το πώς χρησιμοποιείται η τεχνική της συνέντευξης στη μέθοδο της Προφορικής ιστορίας, τη σύνδεση Προφορικής και δημόσιας ιστορίας, καθώς και το πώς αναπτύχθηκε η μέθοδος της Προφορικής ιστορίας στην ιστορική εκπαίδευση.
Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται αναλυτικά η ποιοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 65 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση της μεθόδου της Προφορικής ιστορίας στο ελληνικό πρωτοβάθμιο σχολείο. Ειδικότερα, μέσα από την έρευνα εξετάζονται οι απόψεις των δασκάλων γύρω από τη μέθοδο της προφορικής ιστορίας και αναδεικνύονται ζητήματα που αφορούν την εξειδίκευση των εκπαιδευτικών στην εν λόγω μέθοδο. Επιπλέον, εξετάζονται προγράμματα Προφορικής ιστορίας που έχουν γίνει στο δημοτικό σχολείο. Τέλος, μέσω της συγκεκριμένης έρευνας ερευνάται η σύνδεση των προγραμμάτων της Προφορικής ιστορίας με την ιστορική σκέψη.__________________________________________________________________________________________________________________________________Oral history began as a radical movement in the middle of the 20th century. This method brings to the fore all the social orders that traditional historiography had excluded.
The purpose of this thesis is to explore the use of the oral history method by primary school teachers.
In the first part we will focus on various theoretical approaches concerning the method of oral history. In particular, we will present the countries where the method of oral history was developed, the connection with "history from below", how the technique of interviewing is used in the method of oral history, the relation between oral and public history as well as how the method of oral history was developed in historical education.
The second part presents in detail the qualitative research carried out on 65 primary school teachers on the use of the method of oral history in the Greek primary school. In particular, through the research, teachers' views on the oral history method are explored, issues related to the specialization of teachers in this method are highlighted. In addition, the second part examines oral history programs that have taken place in primary school. Lastly, through this research, the connection of oral history programs with historical thinking is investigated. | en_US |