Σχέσεις συνομηλίκων στον ελεύθερο χρόνο και στην σχολική τάξη
Abstract
H παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση ανάμεσα στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών και την κοινωνική τους θέση (social status) στη σχολική τάξη. Για να διερευνήσουμε κατά πόσο η κοινωνική θέση (status) του μαθητή επηρεάζεται από τις δραστηριότητες, τα ενδιαφέροντα, τις λειτουργίες και την έκταση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών/τριών αξιοποιήσαμε τα δεδομένα μια εμπειρικής έρευνας που διενεργήσαμε με ένα δομημένο γραπτό ερωτηματολόγιο καθώς και ερευνητικά εργαλεία της κοινωνιομετρίας. Στην έρευνα συμμετείχαν εθελοντικά 205 μαθητές/τριες της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, από δύο διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το «στυλ ελεύθερου» χρόνου των παιδιών αντανακλάται στις μεταξύ τους σχέσεις και επηρεάζει την κοινωνική τους θέση στη σχολική τάξη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα φαίνεται ότι η κοινωνική θέση του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον επηρεάζεται από τη συμπεριφορά και τις σχέσεις που έχει στον εξωσχολικό ελεύθερό του χρόνο.
This paper studies the relationship between children’s free time and their social status in the classroom. To see how studying the student’s social status affects their activities, interests, functions and the extent of leisure time data of empirical research was used which included a structured questionnaire and sociometric research tools. In the study, 205, 4th, 5th and 6th grade students volunteered from two different areas of Greece. According to the results of the study , the children’s free time reflects their relationship and affects their social status within the classroom. Furthermore, according to the results, it seems that the student’s social status in the school environment affects their behavior and the relationships the student has in their out- of-school free time.