H κατανάλωση πολυτελών προϊόντων
Abstract
Η λέξη «πολυτέλεια» ορίζεται ως κάτι πολύ ακριβό, όμορφο και μοναδικό. Είναι ένας τρόπος ζωής πλαισιωμένος από ένα περιβάλλον που απαρτίζεται από ακριβά αντικείμενα που η όψη και η αίσθηση τους δημιουργεί έναν εκλεπτυσμένο και δαπανηρό τρόπο ζωής, μία απόλαυση μοναδική και ακριβή που προσφέρει κάποιος στον εαυτό του χωρίς στην ουσία να υπάρχει κάποια πραγματική ανάγκη για αυτό. Θα μπορούσε τελικά να είναι και αυτό που θέλει να κάνει κάποιος για την προσωπική ευχαρίστησή του.
Έτσι λοιπόν τα κίνητρα που οδηγούν στην αγορά προϊόντων πολυτελείας είναι πολλά και εξαρτώνται από την προσωπικότητα και τις ανάγκες του κάθε καταναλωτή. Η μοναδικότητα του κάθε προϊόντος, η εξαιρετική του ποιότητα, η υψηλή του αξία κάνουν τον κάτοχό του να ξεχωρίζει δηλώνοντας την κοινωνική του τάξη και τη θέση του στο κοινωνικό σύνολο.
Η πολυτέλεια είναι κάτι που άντεξε στο πέρασμα των αιώνων από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή, έχει απασχολήσει πολύ κόσμο και πολλούς ειδικούς φιλοσόφους και επιστήμονες. Στην εποχή μας υπάρχουν πολλές μάρκες πολυτελείας που καλύπτουν πολλούς τομείς της ζωής του κάθε καταναλωτή.
Έτσι το ερευνητικό ερώτημα που θα μας απασχολήσει είναι η στάση του καταναλωτή απέναντι στα πολυτελή προϊόντα και η προσέγγιση του όσον αφορά τα πολυτελή προϊόντα με ποιον τρόπο γίνεται.
Με βάση την έρευνα που πραγματοποιήσαμε καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές προχωρούν στην αγορά πολυτελών προϊόντων και αυτό γίνεται εξαιτίας της ποιότητας των προϊόντων αυτών και φυσικά το εισόδημα αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα που καθορίζει την αγορά ή όχι των συγκεκριμένων προϊόντων.