Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτης Καθηγητής: Μαλανδράκης Γεώργιος
dc.contributor.authorΤουλάκη, Έλλη
dc.contributor.otherΒ΄βαθμολογητής: Κασβίκης Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2016-07-12T06:50:13Z
dc.date.available2016-07-12T06:50:13Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.other453 ΤΟΥ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/318
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αναφέρεται στον σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (Δ.Μ.Α.), μέσα από τη διαθεματική σύνδεση δύο μαθημάτων, της Μελέτης Περιβάλλοντος και Ιστορίας για τη Δ’ τάξη Δημοτικού. Στόχος της εργασίας είναι αφενός η παρουσίαση ορισμένωνμεθοδολογικών προσεγγίσεων και ενδεικτικών δραστηριοτήτων αναφορικά με συγκεκριμένη σχολική ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος και αφετέρου η ανάλυση της πιλοτικής εφαρμογής που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές της Δ’ τάξης, προκειμένου να δοκιμαστεί στην πράξη η συγκεκεριμένη διδακτική πρόταση και να πραγματοποιηθούν οιόποιες αλλαγές οδηγούν στην περαιτέρω βελτίωσή της. Η χρονική διάρκεια της Δ.Μ.Α. υπολογίζεται στις οχτώ διδακτικές ώρες και καλύπτει την ενότητα του Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ. με τίτλο ο «Πολιτισμός των Ελλήνων και των άλλων χωρών». Οι θεματικές ενότητες αφορούν τον πολιτισμό, τις έννοιες που εμπεριέχονται στον όρο αυτό, την ιστορική εξέλιξη και χρονική διάρκεια τους, καθώς και την ύπαρξη και σύγκριση της πολιτιστικής κληρονομιάς λαών και χωρών. Ταυτόχρονα, προβάλλεται η διαθεματική σύνδεση με το μάθημα της Ιστορίας, σχετικά με τις μεταβολές που έχουν υπάρξει στο πέρασμα του χρόνου και έχουν διαμορφώσει τη σημερινή πολιτιστική ταυτότητα της Ελλάδας. Η Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία που σχεδιάστηκε, περιλαμβάνει δραστηριότητες που προωθούν την ομαδοσυνεργατική μάθηση με τη μέθοδο Jigsaw, αξιοποιούνται οι Νέες Τεχνολογίες και εντάσσεται η επίσκεψη πεδίου στο Λαογραφικό Μουσείο του πολιτιστικού σύλλογο Φλώρινας «Αριστοτέλης», στα πλαίσια της εξοικείωσης των μαθητών με την τοπική παράδοση. Η πιλοτική εφαρμογή πραγματοποιήθηκε σε μαθητές της Δ’ τάξης στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας και είχε διάρκεια δύο εβδομάδες. Προκειμένου να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της Δ.Μ.Α. χρησιμοποιήθηκε ο συνδυασμός δύο μεθόδων, των παρατηρήσεων από τη διδάσκουσα και τον παρατηρητή που παρακολουθούσε τη μαθησιακή διαδικασία, καθώς και τη συμπλήρωση τεστ αξιολόγησης πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση(pre-post test)από τους μαθητές. Από τον έλεγχο και την ανάλυση της αποτελεσματικότητας της πιλοτικής εφαρμογής με βάση τα τα δεδομένα που συλλέχθησαν, προέκυψε η ανάγκη για βελτιωτικές παρεμβάσεις και - 5 - αλλαγές στις δραστηριότητες, προκειμένου η μελλοντική εφαρμογή να έχει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Η συγκεκριμένη εργασία, είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο από τον εκπαιδευτικό της τάξης, προσαρμόζοντάς τις δραστηριότητες στις ιδιαίτερες συνθήκες και απαιτήσεις της τάξης του και των μαθητών του προκειμένουν αυτοί να δρουν ως ερευνητές που προσπαθούν να κατακτήσουν μόνοι τους τη γνώση. This present work refers to the design, development, implementation, and evaluation of a Teaching Learning Sequence (TLS), based on an interdisciplinary approach through the engagent of two distinct field, that of Studies for the Environmentand History. The aim of the present stusy is first to present some methodological approaches and indicative activities regarding specific topics of the Studies for the Environment curricula, along with the resultsof the pilot testing of the suggested TLS in a 4th grade. The duration of the TLSwaseight techinghours, covering the section ofGreek curricula, titled"Culture of the Greeks and other countries". The topics related to culture, the concepts contained in this sense, the historical development and their duration, and the existence and comparison of the cultural heritage of peoples and countries was the main issues under study. At the same time, it highlights the relationship withHistory regarding the changes that have existed over time and have shaped currentcultural identity of Greece. The Teaching Learning Sequence includes activities that promote group learning through the used of Jigsaw method, exploits the New Technologies and includes field visit to the Folklore Museum of Cultural Association in Florina "Aristotle", aiming to promote students' familiarity with the local tradition. The pilot testing of the TLS was in a in the 4thgrade ofthe 2nd Primary School of Florina and lasted two weeks. In order to analyze the effectiveness of the TLS data from two different sources were collected: field notes, during teaching sessions,from the instructor and an observer, and pre-post test from students. The pilot testing lead to several, however minor, changes to the TLS, while the analysis of pilot date indicated sound learning effects to students. Consequenty, this work can be used by the class teachers feeling free to adopt and adapt its activities to the needs of their class aiming to promote their sudents’ learning.el_GR
dc.format.extent119 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠαιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel_GR
dc.subjectΔιδακτική μαθησιακή ακολουθίαel_GR
dc.subjectΔιαθεματικότηταel_GR
dc.subjectΔ΄ τάξηel_GR
dc.subjectΠολιτισμόςel_GR
dc.subjectTeaching learning sequenceel_GR
dc.subjectInterdisciplinaryel_GR
dc.subject4th grade primary schoolel_GR
dc.subjectCultureel_GR
dc.titleΤαξίδι στο χρόνο και στους πολιτισμούς: από την Αρχαία Ελλάδα έως σήμερα. Μια διαθεματική προσέγγιση για τη διδασκαλία Μελέτης Περιβάλλοντος και Ιστορίας στους μαθητές Δ΄ τάξης Δημοτικούel_GR
dc.typeπτυχιακή / διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record