Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας σε παιδικές βιβλιοθήκες για παιδιά μεγάλων τάξεων του Δημοτικού σχολείου
Abstract
Αρκετοί ενήλικες ίσως θεωρούν το διάβασμα βιβλίων κατά τον ελεύθερο χρόνο τους ως μια ανιαρή και ανούσια διαδικασία. Ίσως η παιδική ηλικία είναι αυτή που διαμόρφωσε την αποστροφή προς το βιβλίο. Η παρούσα εργασία προτείνει δραστηριότητες που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν εντός της σχολικής τάξης αλλά και εκτός αυτής κατά την επίσκεψη σε μια βιβλιοθήκη. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν η παρέμβαση (4 διδακτικές ώρες εντός σχολικής τάξης και 2 ώρες στη βιβλιοθήκη) σε μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού σχολείου. Σκοπός της παρέμβασης ήταν να αντιληφθούν οι μαθητές ότι το βιβλίο αποτελεί ένα φαντασιακό ταξίδι γι’ αυτό και η διαδικασία της ανάγνωσης πρέπει να είναι ενεργητική και η ενασχόλησή τους με το βιβλίο δεν πρέπει να αποτελεί μια ανιαρή διαδικασία ή καταναγκαστική ενέργεια. Στην παρέμβαση αξιοποιήθηκαν λογοτεχνικά κείμενα, διήγημα, παραμύθι, ποίημα, μυθιστόρημα και επιλέχθηκαν δραστηριότητες όπως η δραματοποίηση για να ικανοποιηθεί ο παραπάνω σκοπός.
Many adults may consider reading books in their free time as a dull and meaningless process. Perhaps their childhood is a fact that shaped their aversion to the book. This paper proposes activities that could take place within and beyond the classroom when visiting a library. The method followed was the intervention (4 credit hours in the classroom and two hours in the library) for students of the fifth grade of primary school. The aim of the intervention was that students understand that the book is an imaginary journey that is why the process of reading must be active and their involvement with the book should not be a tedious process. Intervention utilized literary texts, story, tale, poem, novel and selected activities as the dramatization to meet the above objective.