dc.description.abstract | Η επέκταση των ΤΠΕ στο χώρο της εκπαίδευσης, έφερε νέες μεθόδους και πρακτικές στη διδασκαλία. Μια από αυτές είναι και η ψηφιακή αφήγηση. Η ένταξή της στη διδασκαλία των Μαθηματικών, δημιουργεί το πρόβλημα της επιλογής κατάλληλων ψηφιακών ιστοριών. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να διαθέτει ένα εργαλείο αξιολόγησης ψηφιακών ιστοριών, ώστε να επιλέξει ποια ψηφιακή ιστορία θα παρουσιάσει στους μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό η παρούσα έρευνα επιχειρεί να δημιουργήσει με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων κι μέσων του Η/Υ δυο ψηφιακές ιστορίες με μαθηματικό περιεχόμενο, μια σε μορφή βίντεο και η άλλη σε μορφή κόμικς. Κατά την διάρκεια της διαδικασίας παραγωγής των ιστοριών δημιουργήθηκε παράλληλα μια φόρμα βαθμολόγησής τους. Οι ιστορίες δόθηκαν σε πρωτοετής φοιτητές του ΠΤΔΕ για αξιολόγηση. Οι φοιτητές αξιολόγησαν τις δυο ψηφιακές ιστορίες σύμφωνα με τα κριτήρια της φόρμας βαθμολογίας που δημιουργήθηκε για την έρευνα. Η έρευνα έδειξε ότι η κλίμακα αξιολόγησης μπορεί να ωφελήσει σημαντικά όχι μόνο τον εκπαιδευτικό ο οποίος θα επιλέγει εκείνες τις ψηφιακές ιστορίες που θεωρεί ότι ανταποκρίνονται για τη διδασκαλία των Μαθηματικών. Αλλά η κλίμακα αυτή θα αποτελέσει έναν εύχρηστο τρόπο αξιολόγησης των μαθητών με αντικειμενικά κριτήρια, αναδεικνύοντας τα θετικά και τα σημεία που χρειάζεται βελτίωση η ιστορία, στις περιπτώσεις όπου η δημιουργία ψηφιακών ιστοριών θα ενταχθεί στη διδασκαλία με την μορφή project.
The expansion of ICT in education, brought new methods and practices in teaching. One of them is the digital storytelling. The integration of DST into the teaching of mathematics, creates the problem of selecting appropriate digital stories. Teachers should have an assessment tool for digital stories to choose which story will present to their students. This study attempts to create two digital stories with mathematical content, one in a video format and the other a digital comic book. The researcher will use appropriate PC tools and software for the creation of the stories. During the production of the stories it developed a new range of evaluation for them. The stories were given to first-year students of Primary Education School for evaluation. The students evaluated the two digital stories according to the criteria of the scale form created for the research. The research showed that the evaluation scale can be a useful tool not only for the teachers who will select digital stories, which can respond to the teaching of Mathematics. But when the DST be a teaching method in maths, the new scale will serve as a convenient way to assess the students with objective criteria, highlighting the strengths and the aspects that need improvements in the story. | el_GR |