Show simple item record

dc.contributor.advisorΒέργαδος Δημήτριος
dc.contributor.authorΤζαραλής, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2023-03-20T12:58:01Z
dc.date.available2023-03-20T12:58:01Z
dc.date.issued2023-03-04
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3220
dc.description.abstractΣτόχος: Να καταγραφούν οι παράγοντες που θεωρούνται καθοριστικοί για την επιτυχή εφαρμογή της εκπαίδευσης STEM σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, όπως επίσης ο τρόπος με τον οποίο επιδρούν στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές αλλά και στην κοινωνία γενικότερα. Επιδιώκεται η ολιστική προσέγγιση του περιεχομένου της STEM και ο εντοπισμός κάθε παραμέτρου που έχει καταγραφεί σε βιβλιογραφικό και ερευνητικό επίπεδο. Μεθοδολογία: Αξιοποιήθηκαν έρευνες και βιβλιογραφία της τελευταίας δεκαετίας κυρίως, προερχόμενες από έγκυρα διεθνή περιοδικά αλλά και εθνικούς ή διεθνείς οργανισμούς (ΣΕΒ, World Economic Forum κ.ά.). Οι παράγοντες απαριθμήθηκαν και παρουσιάστηκαν συνοδευόμενοι από πρόσθετες μελέτες που παρουσίαζαν απόψεις εκπαιδευτικών, με την πλειοψηφία των μελετών να προέρχεται από το διάστημα 2017-2021. Αποτελέσματα: Η εκπαίδευση STEM μπορεί να συνδράμει καθοριστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στους μαθητές, ωστόσο απαιτούνται εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν πρακτικές ορθής αξιοποίησης του περιεχομένου της, κατάλληλες υποδομές και δέσμευση από την πολιτεία στη διαρκή στήριξη της εκπαίδευσης, στην κατεύθυνση επιτυχούς υλοποίησης δραστηριοτήτων STEM. Παράγοντας επιτυχίας θεωρείται πρωτίστως ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός του συστήματος εκπαίδευσης, ο οποίος θα ενσωματώνει τη STEM σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών βαθμίδων, ενώ έπονται η στήριξη των εκπαιδευτικών, η ύπαρξη κατάλληλων μέσων, τεχνολογιών και υλικών, η ευαισθητοποίηση των μαθητών στα πλαίσια του επαγγελματικού προσανατολισμού αλλά και στη βάση της διεύρυνσης των επιλογών τους για το μέλλον, η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα καθιστά ελκυστικές τις διδακτικές του ενότητες και επίσης, οι εκπαιδευτικές απαιτήσεις που δυσκολεύουν αναλογικά με την ηλικία των μαθητών και οι οποίες δεν τους επιβαρύνουν ποσοτικά αλλά τους επιτρέπουν την ικανοποίηση της περιέργειας, τους δίνουν επιλογές ενασχόλησης με πολλά πεδία και προωθούν τις συνεργασίες.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίες.en_US
dc.subjectΕκπαίδευση STEMen_US
dc.subjectΠαράγοντες επιτυχίαςen_US
dc.titleΠαράγοντες επιτυχίας της εκπαίδευσης STEMen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record