Η πληροφορική στην εκπαίδευση
Abstract
Η παρούσα εργασία εξέτασε τον βαθμό χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία από τους εκπαιδευτικούς και τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι σε αυτούς δίνοντας έμφαση στους παράγοντες που επηρεάζουν την χρήση τους. Τα ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία κλήθηκε να απαντήσει η έρευνα σχετίζονταν με τον βαθμό που οι ΤΠΕ αξιοποιούνται στην διδασκαλία, τα εμπόδια που εντοπίζονται ως προς την χρήση τους, την αξιολόγηση της χρήσης των ΤΠΕ από το δείγμα εκπαιδευτικών και τις επιδράσεις των δημογραφικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών ως προς την χρήση των ΤΠΕ.
Το εργαλείο συλλογής δεδομένων που επιλέχτηκε ήταν το ερωτηματολόγιο σε ηλεκτρονική μορφή και διαχωρίζονταν σε δύο μέρη, αναφορικά με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και τα ερευνητικά ερωτήματα. Όσον αφορά το δείγμα της έρευνας, συμμετείχαν 103 εκπαιδευτικοί, άνδρες και γυναίκες, ανεξαρτήτου ηλικίας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν ανέδειξαν την χρήση των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων τις χρησιμοποιεί, ακόμη, και αν δεν διαθέτει την κατάλληλη επιμόρφωση. Το μεγαλύτερο ποσοστό δεν είναι επιμορφωμένο, ενώ οι περισσότεροι έχουν αναπτύξει θετικές στάσεις ως προς την χρήση τους. This work aims to examined the degree of use of ICT in the educational process by teachers and the attitudes of teachers towards them, emphasizing the factors that influence their use. The research questions, which the research was asked to answer, were related to the degree to which ICT is used in teaching, the obstacles identified in terms of its use, the evaluation of the use of ICT by the sample of teachers and the effects of the demographic characteristics of the teachers regarding the use of ICT.
The data collection tool chosen was the questionnaire in electronic form and was divided into two parts, regarding the demographic characteristics and the research questions. Regarding the research sample, 103 teachers, men and women, regardless of age, participated. The obtained results highlighted the use of ICT by teachers, most of whom use it, even if they do not have the appropriate training. The largest percentage is not educated, while most have developed positive attitudes towards their use.