Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, τρόποι χρήσης, ενσωμάτωσης και εξέλιξης στο ελληνικό δευτεροβάθμιο σχολείο
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, τους τρόπους χρήσης τους καθώς και την ενσωμάτωση και την εξέλιξη τους στο Ελληνικό Δευτεροβάθμιο Σχολείο. Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται η σημασία των ΤΠΕ στα σχολεία, καθώς και τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται. Το κεφάλαιο που ακολουθεί αναλύει τις κατάλληλες προϋποθέσεις που θα πρέπει να υπάρχουν στο ελληνικό σχολείο για να προαχθεί η χρήση των ΤΠΕ, ενώ αμέσως μετά αναφέρονται παραδείγματα ενσωμάτωσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας στον εκπαιδευτικό ευρωπαϊκό χώρο. Το κεφάλαιο τέσσερα σχετίζεται με την εικόνα της σχολικής ελληνικής πραγματικότητας σχετικά με το θέμα, ενώ αμέσως μετά καταγράφονται τα οφέλη και αδυναμίες του των ΤΠΕ. Τέλος αναφέρονται οι προοπτικές εξέλιξης καθώς και παρουσιάζονται μια σειρά καινοτομιών εφαρμογών των ΤΠΕ σε βασικά μαθήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και παρατίθενται τα συμπεράσματα και η βιβλιογραφία της εργασίας. The present paper deals with the ICT education, the ways of their use, their integration and development in the Greek School. The first chapter discusses the importance of ICT in schools and the main tools. The following chapter analyses the appropriate conditions that should exist in the Greek school in order toincrease the use of ICT. After that this thesis states the examples of the ICT in the European educational area. Chapter four relates to the image of the Greek school reality. Afterwards the paper discusses the benefits and weaknesses of ICT. Finally, the prospects for development are mentioned and a series of innovations are presented of ICT applications education subjects. The conclusions and the bibliography of the study are including in the end.