Σχεδίαση και υλοποίηση προγραμματιστικού περιβάλλοντος για ρομποτική πλατφόρμα Edison
Abstract
Στην παρούσα Εργασία μελετώνται οι Θεωρίες Μάθησης και ο εκσυγχρονισμός τους με την εισαγωγή της ρομποτικής στην εκπαίδευση. Η διαπραγμάτευση των Θεωριών Μάθησης γίνεται σύμφωνα με την εξελικτική πορεία των διαφόρων θέσεων της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας. Παρουσιάζονται οι κυριότερες Θεωρίες Μάθησης ως προς την αξιοποίησή τους στα εκπαιδευτικά προγράμματα, προσδιορίζονται τα χαρακτηριστικά τους και γίνεται προσπάθεια εξαγωγής κριτηρίων ώστε να κατηγοριοποιηθούν με βάση τη Θεωρία ή τις Θεωρίες που έχουν εφαρμοστεί κατά την ανάπτυξή τους. Επιπλέον, συζητείται η δυνατότητα υλοποίησης της εν λόγω μάθησης μέσω της χρήσης προγραμματιζόμενων ρομπότ. Μια καλή επιλογή είναι το προγραμματιζόμενο ρομπότ Edison. Οι τέσσερις εφαρμογές προγραμματισμού, μέσω των οποίων οι μαθητές μεταβαίνουν ομαλά από τον προγραμματισμό με μπλοκ στον προγραμματισμό με βάση το κείμενο, μακροπρόθεσμα παρουσιάζονται και επεξηγούνται. In this Thesis the Learning Theories and their modernization with the introduction of robotics in education are studied. The Learning Theories are negotiated according to the evolutionary course of the different positions of Educational Psychology. The main Learning Theories are presented in terms of their use in educational programs, their characteristics are identified and an attempt is made to extract criteria to categorize them based on the Theory or Theories that have been applied in their development. In addition, the possibility of implementing such learning through the use of programmable robots is discussed. A good option is the Edison programmable robot. The four programming applications, through which students smoothly transition from block programming to text-based programming, are presented and explained in the long term.