Σχεδιασμός και υλοποίηση επαυξημένης πραγματικότητας στην Ιστορία Γ’ Δημοτικού
Abstract
Θέμα της παρούσας εργασίας είναι η αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση. Στην εισαγωγή αποσαφηνίζονται οι στόχοι και οι σκοποί της εργασίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο δίνεται ο ορισμός της επαυξημένης πραγματικότητας και γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή. Στη συνέχεια καταγράφονται οι τομείς εφαρμογής της επαυξημένης πραγματικότητας. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση. Αναλύονται οι θεωρίες μάθησης της επαυξημένης πραγματικότητας και γίνεται αναφορά στις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Στο τέταρτο κεφάλαιο έχουμε τη μελέτη περίπτωσης, την αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας στη διδασκαλία της Ιστορίας στη Γ’ Δημοτικού. Δίνονται οι γενικοί στόχοι και σκοποί της ενότητας 2 «Ο Ηρακλής», βάσει του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και αναλύονται οι τρόποι χρήσης των Νέων Τεχνολογιών για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Στο πέμπτο και στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η πρόταση μας για διδασκαλία της ενότητας «Ο Ηρακλής» στους μαθητές της Γ’ Δημοτικού με τη χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας και των Νέων Τεχνολογιών. Αναλύονται οι ανάγκες της εφαρμογής που θα σχεδιάσουμε, παρουσιάζεται η βασική ιδέα και αναφέρονται τα προσχέδια της εφαρμογής. Στο έκτο, και τελευταίο, κεφάλαιο παρουσιάζουμε την εφαρμογή που σχεδιάσαμε. The subject of this work is the use of augmented reality in education. The introduction clarifies the aims and objectives of the paper. In the second chapter, the definition of augmented reality is given and a brief historical review is made. The fields of application of augmented reality are then listed. The third chapter presents the use of augmented reality in education. Augmented reality learning theories are analyzed and reference is made to New Technologies in Education. In the fourth chapter we have the case study, the use of augmented reality in the teaching of History in the 3rd Primary. The general aims and objectives of unit 2 "Heracles" are given, based on the Analytical Curriculum, and the ways of using New Technologies for the teaching of the History course are analysed. In the fifth and sixth chapters, our proposal for teaching the unit "Heracles" to the students of the 3rd grade with the use of augmented reality and New Technologies is presented. The needs of the application we will design are analyzed, the basic idea is presented and the drafts of the application are mentioned. In the sixth, and last, chapter we present the application we designed.