Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing για εκμάθηση βασικών εννοιών προγραμματισμού σε παιδιά
Abstract
Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρούμε ότι έχει αρχίσει και εισάγεται η έννοια της πληροφορικής σε παιδιά μικρότερων ηλικιών στην Ελλάδα γεγονός πολύ θετικό για την εκπαιδευτική διαδικασία και την προσπάθεια εκσυγχρονισμού της χώρας, πόσο μάλλον σε θέματα που αφορούν τη νέα γενιά και την εκπαίδευσή της σχετικά με την τεχνολογία. Με σκοπό λοιπόν την ανάπτυξη αυτού του τομέα έχουν δημιουργηθεί διάφορες μέθοδοι οι οποίες ναι μεν διδάσκουν αλλά και ελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών σχετικά με την πληροφορική.
Στην παρούσα λοιπόν διπλωματική θα παρουσιαστεί και θα αναλυθεί μία τέτοια μέθοδος εκπαίδευσης, η οποία θα περιλαμβάνει διαδραστικόυς κύβους μέσω των οποίων παιδιά ηλικίας μικρών τάξεων του δημοτικού κυρίως (αλλά και όχι μόνο), θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν εισαγωγικές έννοιες της πληροφορικής, αλλά και να έρθουν σε επαφή με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Πιο ειδικά τα παιδιά θα μπορούν να συνδυάσουν με διαφορετικούς τρόπους τους κύβους τοποθετώντας τους πάνω σε μία επιφάνεια, ώστε να έχουν ένα απτό αποτέλεσμα, κάνοντας έτσι τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό. Το απτό αυτό αποτέλεσμα του συνδυασμού και του προγραμματισμού των κύβων θα εκφράζεται σε ένα άλλο μέσο, συγκεκριμένα σε μία οθόνη και θα επιτελείται μία συγκεκριμένη λειτουργία που θα γίνεται αντιληπτή από τα παιδιά μέσω των αισθήσεών τους κάνοντας έτσι πιο εύκολη την κατανόησή τους σχετικά με έννοιες όπως εντολή, προγραμματισμός, πρόγραμμα και κατ’ επέκταση πληροφορική. Συνεπώς η μέθοδος μάθησης αυτή θα συμβάλλει στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και την ψυχαγωγία των ίδιων των παιδιών αφού θα εξοικειώνονται με την τεχνολογία και θα μαθαίνουν παράλληλα με έναν διαδραστικό και ευχάριστο για τα ίδια τρόπο.