Προγραμματισμός στην εκπαίδευση: εκπαιδευτική αξιοποίηση εφαρμογών κινητών (app inventor) στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών και πληροφορικής
Abstract
Η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών και ιδιαίτερα των κινητών συσκευών έδωσε νέα ώθηση και αναδιαμόρφωσε τον τρόπο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε η γνώση να μεταδίδεται πιο εύκολα και ευχάριστα χωρίς χρονικούς και τοπικούς περιορισμούς. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζονται, αρχικά, οι έννοιες και τα χαρακτηριστικά των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας, της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, της ηλεκτρονικής μάθησης και της κινητής. Στη συνέχεια, επικεντρώνεται στους τύπους των κινητών συσκευών, στα είδη εφαρμογών για κινητές συσκευές και στα λειτουργικά συστήματα Android και iOS παρουσιάζοντας τα χαρακτηριστικά τους και εστιάζει στο ρόλο και τη συνεισφορά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς στην παρουσίαση μιας εφαρμογής για το μάθημα των Μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. The development of new technologies, especially mobile devices, has given new impetus and reshaped the way the educational process works, so that knowledge can be transmitted more easily and pleasantly without time and place limitations. In this study, initially, the concepts and characteristics of Information and Communication Technologies, distance education, e-learning and mobile are presented. It then focuses on the types of mobile devices, the types of mobile apps and the Android and iOS operating systems by presenting their characteristics and focusing on their role and contribution to the educational process, as well as presenting an application for the Μathematics lesson in secondary education.